Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NNO kring Göteborg

  • robinw

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 20:59

    Jag tror du kan glömma 1:an. Jag har för mig att berget norr om sandstranden är rätt högt och blockar vinden. Satsa hellre på 2:an.

  • kalle57

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 20:59

    Lilleby havsbad får det bli. Såg fint ut på bilden där. Kommer att vara där på förmiddagen tror jag (ca 11-isch) och köra tills jag fryser. Hade varit kul med fler där. Mina polare sviker… Går det att köra bil ända fram?

  • solomin

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 20:59

    Jo jag är på men var längre söderut?

    Nej du får gå en bit från parkeringen uppe vid vägen.

  • kalle57

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 21:37

    Från vägen!? Är det typ 1 km att gå eller?

  • solomin

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 05:36

    Typ 500 m att gå!

  • eddman

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 10:00

    Jag packar grejerna o drar ut. Hoppas vi ses!

  • svinet

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 10:26
    EddmaN;583957 wrote:
    Jag packar grejerna o drar ut. Hoppas vi ses!

    Funkar stället…? är skeptisk när det gäller vind idag? Skall ngn dra till stråvalla?

  • kalle57

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 13:13

    Är nu tillbaks och för alla som tror det går att åka på NO vid Lilleby havsbad eller vid Sillvik – ser fint ut en bit till havs men det är nästan omöjligt att launcha eller att över huvudtaget hålla kiten uppe. Kämpade länge vid Lilleby havsbad innan jag gav upp.

    Sugen som fan ändå så drog jag till Rågelund men där var det kav lugnt. På vägen hem tittade jag förbi Särö och Blomstermåla. Där skulle det nog funkat idag men eftersom jag var ensam och lite nybörjare vågade jag inte prova.

    En riktig skitdag alltså! Alla vindar med lite östligt i sig verkar vara skit runt Gbg:frown:

    Om någon annan har lyckats idag får ni gärna berätta var ni var.

  • _dave

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 14:31

    Same shit here. I checked out tjolöholm spot. Shallow and stoney but could work – but the place is like cow city. The whole waterline is a cow field with el fence. As soon as they saw me the whole fucking hurd rushed over to check me out.

    kalle57;583982 wrote:
    Är nu tillbaks och för alla som tror det går att åka på NO vid Lilleby havsbad eller vid Sillvik – ser fint ut en bit till havs men det är nästan omöjligt att launcha eller att över huvudtaget hålla kiten uppe. Kämpade länge vid Lilleby havsbad innan jag gav upp.

    Sugen som fan ändå så drog jag till Rågelund men där var det kav lugnt. På vägen hem tittade jag förbi Särö och Blomstermåla. Där skulle det nog funkat idag men eftersom jag var ensam och lite nybörjare vågade jag inte prova.

    En riktig skitdag alltså! Alla vindar med lite östligt i sig verkar vara skit runt Gbg:frown:

    Om någon annan har lyckats idag får ni gärna berätta var ni var.

  • svinet

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 17:22
    kalle57;583982 wrote:
    Är nu tillbaks och för alla som tror det går att åka på NO vid Lilleby havsbad eller vid Sillvik – ser fint ut en bit till havs men det är nästan omöjligt att launcha eller att över huvudtaget hålla kiten uppe. Kämpade länge vid Lilleby havsbad innan jag gav upp.

    Sugen som fan ändå så drog jag till Rågelund men där var det kav lugnt. På vägen hem tittade jag förbi Särö och Blomstermåla. Där skulle det nog funkat idag men eftersom jag var ensam och lite nybörjare vågade jag inte prova.

    En riktig skitdag alltså! Alla vindar med lite östligt i sig verkar vara skit runt Gbg:frown:

    Om någon annan har lyckats idag får ni gärna berätta var ni var.

    Tråkigt att höra att det sög. No har fan sugit på alla ställen jag provat i området. Går att åka men blir ofta asbyig vind. Kul om ngn hittar ett ställe som funkar!

  • above_the_law

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 18:27
    Svinet;584013 wrote:
    Tråkigt att höra att det sög. No har fan sugit på alla ställen jag provat i området. Går att åka men blir ofta asbyig vind. Kul om ngn hittar ett ställe som funkar!

    Ring mig mannen.
    Körde idag i solsken och bra tryck ca 30 fr Göteborg med perfekt vinkel (NO). Ett riktigt plattfisk-ställe men utan en massa stenar. Finns även en låg stenpir bakom vilken det är “schmöööör”.
    Det enda tråkiga var väl att LE exploderade redan efter ca 45 min, men familjen var med så vi åkte och kollade efter huggorm istället, ha ha.
    Cheers!
    Nicco

  • above_the_law

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 18:31
    djevulen;583861 wrote:
    kommer åxå till sillvik i morgon

    Lägg ner det skitstället Matias;-)!
    Jag har hittat lösningen, så ring mig nästa gång det är NO.
    Ha en go lördakväll mannen!

  • svinet

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 19:52
    above_the_law;584029 wrote:
    Ring mig mannen.
    Körde idag i solsken och bra tryck ca 30 fr Göteborg med perfekt vinkel (NO). Ett riktigt plattfisk-ställe men utan en massa stenar. Finns även en låg stenpir bakom vilken det är “schmöööör”.
    Det enda tråkiga var väl att LE exploderade redan efter ca 45 min, men familjen var med så vi åkte och kollade efter huggorm istället, ha ha.
    Cheers!
    Nicco

    Tjänare Nicco,
    Låter fett! Synd bara med LE. Allt låter ju nice ringer dig i morgon!!
    Blev det ngn huggorm? Jag har hört att man skall locka dem med en redig bratwuurst ;0)
    Ha det gött

  • djevulen

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 20:10

    nicco ditt gamla ösregn,,,,du har ett mail in privato

  • kalle57

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 22:31
    above_the_law;584029 wrote:
    Ring mig mannen.
    Körde idag i solsken och bra tryck ca 30 fr Göteborg med perfekt vinkel (NO). Ett riktigt plattfisk-ställe men utan en massa stenar. Finns även en låg stenpir bakom vilken det är “schmöööör”.
    Det enda tråkiga var väl att LE exploderade redan efter ca 45 min, men familjen var med så vi åkte och kollade efter huggorm istället, ha ha.
    Cheers!
    Nicco

    Du har inte lust att dela med dig? Trist att du sumpade draken men det går väl att fixa.
    mvh

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NNO kring Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.