Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing No SD+ varm Gopro

  • No SD+ varm Gopro

    Publicerad av bjorn-daniels på 29 april, 2014 vid 05:26

    Lagom till nästa surfresa har Gopron lagt av. Är en 3+ som är 6månader. Den känner inte av SD kortet, har provat att formatera det och även provat ett nytt utan resultat. Har även försökt uppdatera mjukvaran men det går tydligen inte om man inte har SD kort i och det känner ju inte kameran av så…

    Den blir även varm, mätte den med värmekamera 48 grader efter 30minuter.
    Tyder ju på någon form av kortslutning/överslag i kameran.
    Har läst ett antal inlägg på andra forum om liknande problem men inte hittat någon lösning.
    Någon som har något förslag?

    Har mailat Gopro men inget svar än.
    Är lätt desperat då vi åker på fredag
    Köpte kameran på Maui så svårt att gå till butiken med den. (jädra typiskt jag som iprincip alltid köper hemma för att slippa sånt här)

    bjorn-daniels svarade 9 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jr555se

    Medlem
    30 april, 2014 vid 18:36

    Jadu är ju inte mkt man kan göra eg.. Antar att du redan testat att rycka batteriet och låta det vara ute en stund?
    Provat att kolla om ngt annat kort funkar?
    Ang. Värme.. Är det kamera eller batteri? Är det batteriet så kan det vara värt att byta om det är det som blir väldigt varmt..(obehag när man tar på det)
    Trist..

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 april, 2014 vid 20:39

    Provat flera olika sd kort samt batterier. Reset till fabriksinställning. Kopplat upp via usb. Formatering. Har nu ringt Gopro ett par gånger då de inte svarat på 5 dagar. De bad mig göra allt jag gjort igen och resultatet var ju nada. Väntar nu på vad de ska säga, ny kamera hoppas jag men för resan nu är det ju kört.

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 april, 2014 vid 22:56

    Testa att maila dem, har fått nya kameror 3 gånger genom dem.. Alla gopro 3 black som har felat. Utan kvitto på alla tre.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    1 maj, 2014 vid 03:53

    Jodå, har mailat först. Det var det de inte svarade på.Nu verkar det ha lossnat. 3 kameror? Verkar som 3 Black inte är riktigt stabila…

  • socker

    Medlem
    5 maj, 2014 vid 09:01

    Fick en deal med dom när jag var i kanada och min kamera gick sönder, köpte ny kamera på plats och skickade in kvittot på den nya kameran med den gamla kameran som var trasig så ersatte dom mig med pengar för den nya kameran och behöll den gamla, kan vara något att testa.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    21 maj, 2014 vid 10:51

    Efter mycket mailande där jag iprincip ombetts göra samma sak om och om igen(formatera SD kort, uppdatera mjukvara etc. de vill väl vara säkra på att den är trasig) så ser det ut som om jag får en ny kamera. Kvitto vill de ha (naturligt men inte helt självklart att man har det kvar, men jag hade det)
    DHL hämtar kameran på deras bekostnad och de skickar en ny eller reparerad.

    Känns skönt att kommit så långt men nu står jag med 2st 3+ då jag köpte en ny för min resa. Ersättning verkar inte aktuellt.
    Ingen som vill köpa en?:crazy:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing No SD+ varm Gopro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.