Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NO ställen i sthlm?

  • local

    Medlem
    26 september, 2010 vid 19:15

    Skälåker var inte alls dumt idag, men vinden kom och gick. Lär bli mer drag i morgon 🙂

  • grrrr

    Medlem
    26 september, 2010 vid 20:12

    Vinden kom och gick lite i Björkvik. Men jag fick mest bra tryck i 6.7 och 95l. Hade också förväntad mig lite mer idag.

    Körde nästan på en säl, det var rätt ‘fun’.

  • ollos

    Medlem
    26 september, 2010 vid 20:48

    Gålö/Skälåker var väl inte så dumt idag trots allt? Vinden kom och gick lite, men mitt gamla Neil Pryde Streetracer V8 6,0 kvm från 1994 och en 103 liter bräda räckte för att plana åtminstone 75% av tiden. Med en modern 7,0 skulle jag planat 100% av tiden.

  • ollos

    Medlem
    26 september, 2010 vid 20:51

    Gålö/Skälåker var väl inte så dumt idag trots allt? Vinden kom och gick lite, men mitt gamla Neil Pryde Streetracer V8 6,0 kvm från 1994 och en 103 liters bräda räckte för att plana åtminstone 75% av tiden. Med en modern 7,0 skulle jag planat 100% av tiden.

  • kiropraktorn

    Medlem
    26 september, 2010 vid 21:01

    Ok, jag är övertygad att Gålö levererar mer än trinntorp. Drar dit imorgon och är där ca 10:30. Morgondagens mission är att åka ifrån Speed-Erik. Det måste finnas nån formel att åka ifrån flugviktarna som planar 2 sekunder efter att de har vind i seglen, och då menar jag inte gå ner 15 kg för det är inte nåt alternativ. Måste snacka mer med Benke…. 🙂
    Hoppas vi blir fler där imorgon !

  • electric

    Medlem
    26 september, 2010 vid 21:09

    Gålö/Skälåker var BRA idag (söndag) e.m., tycker i alla fall jag. Körde 6.7 på 104 l, med planing i stort sett hela tiden (nån lucka får man alltid räkna med där). Om vinden fortsätter att hålla sig mellan 40 och 60 grader så blir det Skälåker igen både måndag och tisdag. Men blir det mer nord än 40 grader så finns både närmare och framför allt bättre 🙂 alternativ för oss Södertälje-vindsurfare.

    /Lars

  • oscarlj

    Medlem
    26 september, 2010 vid 21:18

    Var tyvärr bortrest i helgen men ser ju riktigt bra ut imorgon och på tisdag. Tänkte dra till skälåker vid 3 imorgon.
    Frågan är om det räcker med mitt minsta segel (5kvm) eller om man bör ta med större segel?

  • havstunga

    Medlem
    26 september, 2010 vid 22:05

    Ja Urban du kanske skulle testa att gå till gymmet istället för att sitta i soffan med en påse ostbågar så du orkar pumpa igång grejerna lite oftare :santa:
    Ses på vattnet i morgon!
    /SE

  • jp-soul

    Medlem
    27 september, 2010 vid 05:45

    Näe inget vidare på Trintorp denna gång, för mycket Nord för att funka, fungerar bättre på mer Nordost så man slipper kryssa ut, så blir vinden lite jämnare.. Kaffet var gott på fiket i alla fall:grin:

  • kinabalu

    Medlem
    27 september, 2010 vid 06:51

    Har du kommit igång med GPS Speedsurfing ännu då, Kiropraktorn?
    Kul om fler börjar posta.

  • oscarlj

    Medlem
    27 september, 2010 vid 09:05

    Om det är någon ute på gålö tar jag tacksamt emot väderrapporter 🙂

  • haunch

    Medlem
    27 september, 2010 vid 12:10

    Jag kan meddela att Väddö (mats väg) Var fint i lördags kväll, Neoprene underställ huva och hela baletten, men ändå, jäklar så kallt det var.

    Var nära på att få kramp efter att ha plaskat ett tag, (typ 3min) då 5.0 var lite litet att vattenstarta med. Med stelfrusna fingrar fick jag segla innåt långsamt och kontollerat utan att plana för att undvika att trilla i… där fick man sig en tankeställare. Det går jäkligt fort att bli nedkyld så ta det säkert i höststormarna.

    Söndagen var jäkligt fin vid matsväg, stora vågor, men efter lördagens läxa höll jag mig på insidan ön. Där kanalen blir singöfjärden kan man segla något byig vind men med möjlighet att dra rigg om det kniper.

  • nachoman

    Medlem
    27 september, 2010 vid 12:48

    Värt att tänka på! Själv kommer jag försöka att köra inomskärs på mer vintersäkra ställen nu när det blir kyligare. Dalarö och Skälåker är ju schyssta då man har land bakom sig och nära kanterna. Förfrös fingertopparna litegrann på Torö förra året i oktober. Går jäkligt fort.

  • nachoman

    Medlem
    27 september, 2010 vid 13:06

    Satsar på Skälåker imorgon tis em. Hoppas det dyker upp några fler.

  • haunch

    Medlem
    27 september, 2010 vid 13:13

    kombinationen höga vågor, svinkallt i vattnet och för lite vind för att vattenstarta blir lätt lite panikartat

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NO ställen i sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.