Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NO ställen i sthlm?

  • evermin

    Medlem
    27 september, 2010 vid 17:12

    Så sjukt besviken jag blev idag.. Tog 2h att åka från jobbet till gålö.. Så. Fick jag inte ens komma ut i vattnet.. 3H resa helt i onödan.. När jag kom fram hade de både mojnat och börjat skymma alldeles förmycket nästan så att de föll en tår.. Jag som såg fram emot att få revande från gårdagen… Skit oxå

  • alarenset

    Medlem
    27 september, 2010 vid 18:35

    jag tar en liten tur på värtan imorgon tisdag, är där från 11-12….

  • mart152

    Medlem
    27 september, 2010 vid 20:05

    Jag satsar också på skälåker, dyker upp efter lunch nån gång. Söndagen levererade o nu ser det ännu bättre ut 😉

  • vindsokaren

    Medlem
    27 september, 2010 vid 20:54

    Eftersom alla vart lite besvikna på Trinntorp så åkte bara jag där idag körde vågbräda och 6.2
    (ja ja vet mer tryck på alla andra ställen).
    Shit va jobbigt det var med byig vind pendlade mellan 6-12ms.
    Gick in och bytte till 120lit och då vart det lekstuga!

    Mina sympatier till Neverwin

  • electric

    Medlem
    27 september, 2010 vid 21:31
    evermin;633227 wrote:
    Så sjukt besviken jag blev idag.. Tog 2h att åka från jobbet till gålö.. Så. Fick jag inte ens komma ut i vattnet.. 3H resa helt i onödan.. När jag kom fram hade de både mojnat och börjat skymma alldeles förmycket nästan så att de föll en tår.. Jag som såg fram emot att få revande från gårdagen… Skit oxå

    Synd om dig, verkligen! ;( . Vi som hade möjlighet 🙂 att köra tidigare på dagen fick desto bättre utdelning. Jag uppmätte 11 m/s inne vid stranden, och det var säkert minst 15 m/s där ute i de rejäla vindsvepen som kom (och gick …). Det kördes 5.0-6.9. Jag körde själv 5.0 kl 13.30-17 och blev sjukt nöjd. Vilken dag! Det blir säkert bra i morgon (tisdag) också. Men om vinden blir mer nordlig än 40 grader väljer jag nog Sandvikens brygga istället – det är renare sjö (mindre chopp/större vågor) där.

    /Lars

  • marangen

    Medlem
    27 september, 2010 vid 21:47

    Electric, skriv gärna ett meddelande vart du drar (du verkar ha koll på vilket spot som funkar:))Kan nog kör efter lunch. /MARTIN

  • electric

    Medlem
    28 september, 2010 vid 08:40
    marängen;633261 wrote:
    Electric, skriv gärna ett meddelande vart du drar (du verkar ha koll på vilket spot som funkar:))Kan nog kör efter lunch. /MARTIN

    Jag ska av tidsmässiga skäl först kolla Sandvikens brygga trots att det är lite osäkert om det kommer att funka där idag pga risken för alltför mycket NO (det är inte så bra över 40 grader där). Men det vore märkligt om inte Skälåker fungerar idag! (Landsort har just nu 20 m/s i medelvind, 40 grader). Även om vinden nog gradvis kommer att minska under dagen så lär det räcka till ett tag.

    /Lars

  • kristian-s

    Medlem
    28 september, 2010 vid 10:06

    Näsby park eller Rådmansö siktar jag in mig på runt 16 – någon som e där?

  • johanb

    Medlem
    28 september, 2010 vid 11:19

    Kom nyss hem från Skälåker. Har kört 4.7 från kl 7 imorse. Senaste timmarna med sjukt tryck.

  • evermin

    Medlem
    28 september, 2010 vid 11:21

    dalarö prognosen ser ju bra ut idag.. ni som är på gålö idag håller de i sej eller??

    ser ju ut att blåsa bra kl 20 ikväll

    jag kanske kan få revanch idag 🙂

  • dark

    Medlem
    28 september, 2010 vid 12:59

    Baggen är mörkblå med vita gäss. Ca 10-12 m/s och jämt. Ser bra ut för en em-surf. Går ner till Seglarvägen/Båtmansbacke nu! 15:00 :laugh:

  • stoorfaen

    Medlem
    28 september, 2010 vid 13:31

    Har kört Räfsnäs 2ggr igår och idag. funkar riktigt fint på NO. knappt någon dropp i vindstyrka eftersom det är toköppet åt det hållet. Rätt platt dock och man kommer ner och kan parkera typ 5m från en isättningramp. Ligger ca 5 min norr om kapellskär så det är E18 hela vägen från storstan.

  • electric

    Medlem
    28 september, 2010 vid 16:17

    Jodå, det funkade bra vid Sandvikens brygga. Med vindriktningen pendlande kring 40-50 grader (dvs nästan rakt mot land) var det dock lite jobbigt att ta sig ut till vinden. Man fick helt enkelt finna sig i att guppa/kryssa ett par hundra meter. Men väl ute fick man belöningen! Det drog rejält, därtill var det rätt så stora svall. Kul! Vi var 4 pers som körde kl 12.30-17 med segelstorlekar 4.7 – 5.3.

    /Lars

  • fjant

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:15

    Själv körde jag ett par timmar efterjobbet-surf i gjörveln. Funkade mycket bra på vindriktingen, lite vindskugga närmast land, men lätt att ta sig ut (sidvind).
    Trevligt med sol och fortfarande värme i vattnet. Pangtryck i 5,3. Synd att man var ensam…

    /Fjant

  • dude

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:37

    Även jag tog mig ut på Skälåker som visade upp en väldigt byig sida med 4.0-vind som ibland var jämn i mitten men på andra ställen 4.7, 5.3 eller ingen vind. Bortskämd som jag är med Danmark och Gotland riggade jag ner och hittade på annat istället 🙂 (…jag som just gjort mig av med mina supervindregistersegel…)

    För att få jämn vind tror jag mer på stoorfaens ställe Räfsnäs. Finns det någon address att kolla upp på kartor.eniro.se eller på annat sätt på t ex googleearth kanske?

    // Niklas

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NO ställen i sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.