Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile 666 bräda med bindningar, håller den?

  • Nobile 666 bräda med bindningar, håller den?

    Publicerad av anders-2 på 29 juni, 2010 vid 05:40

    Jag har funderat på att köpa ett par lätta bindningar till min nobile bräda (2008 års modell), men jag tycker vikten är rätt låg att man undrar om den kommer klara det?
    Hur står det egentligen till med nobiles brädor funkar de bra att köra med bindningar?

    mvh anders

    tolvsbo svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • neven

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 08:18

    Troligtvis klarar brädan det. Det kan vara så att insertsen rivs ut eller att du knäcker brädan om du har riktigt otur och kör riktigt hårt, men som sagt, troligtvis går det bra.

    Däremot så är Nobilbrädan rätt så platt och för boots så passar det bättre egentligen med en bräda med mer rocker som t.ex LF Influence, LF Concept eller Cabrinha Custom. Hur stor är den? För boots vill man också normalt ha snäppet störra bräda eftersom man kan hålla mer kraft och därmed få mer pop.

  • hildingdude

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 08:49

    har du inte knäckt bädor innan så är det lungt.

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 11:38

    Fast det finns ju så många fler sätt att sabba en bräda på när man har boots. Normalt sett så flyger man ju ur sina stroppar om man kraschar hårt men det händer ju inte med ett par välsittande boots så det är som sagt större risk att rycka inserts och liknande (och det kan hända på bootsanpassade brädor likväl som på stroppbrädor).

  • tolvsbo

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 12:47

    vet att en Team körar hos Nobile fick specialtilverkade, förstärkta, brädor för att ha boots på…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile 666 bräda med bindningar, håller den?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.