• Nobile NHP?

    Publicerad av tobbelindholm på 26 september, 2010 vid 09:06

    Hallå! skaffade mig en Nobile NHP 10a och har lite funderingar som riktar sig mest till de som kör eller har kört nobile! de första jag reagerade på och ställer mig skeptisk till är hela releas systemet och chickenloop öglan som var gjort i hårdplast… håller de verkligen i längden och främst på snö?

    andra var att den var extremt svår att vattenstarta. när jag flyttade in styrlinorna till öglan längre in på LE så gick det lite lättare. tyckte även att draken var väldigt lätt att överskota, provade att labba lite med knutar och trimlina men fick inte riktigt bukt med problemet.

    annars var det en fantastisk kite!

    tobbelindholm svarade 13 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nille85

    Medlem
    26 september, 2010 vid 16:25

    Tjopp, har två nhp 09 en 10a och en 7a. För vattenstart så “måste” du dra i den 5e linan så kiten lägger sig och sen drar du i valfri styrlina som vanligt, på det sättet får du upp den i alla förhållanden utan problem 😉 …glöm inte att släppa av på 5e linan eftersom då kiten reser sig.

    Övriga punkter vet jag inte riktigt om jag upplever något problem med, men tycker dock inte den är kanonbra i lättare vind då den lätt dör. Däremot tycker jag den är riktigt skön när det blåser som det ska :smirk:

  • tobbelindholm

    Medlem
    26 september, 2010 vid 18:37

    okej så kiten ska ligga som på rygg då? jag fick den som sagt att öveskota väldigt lätt. när jag styrde ner den i vindfönstret för att hämta kraft så backa kiten istället för att styra upp igen om man inte var väldigt försiktig med depower. inget som känns igen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.