Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

  • calle_b

    Medlem
    27 september, 2006 vid 13:39

    GRUPP KRAAAM!

    Livsfarligt att hänga ut folk till höger o vänster. Vill inte få till nån såp-opera-konflikt helt öppet. Men det e ju alltid kul o läsa.

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 14:03

    Anä ja orkar inte försvara mig mer för pengar jag uppenbarligen fortfarande inte fått in på kontot. men e de betalat så e de ju betalat och borde väl gå in nu så småningom i allafall.

    Jag förstår broder att du reagerar på att jag skriver sånthär på konfen. Men du måste ju försöka tänka dig in i min situation. Jag ligger ute med mycke pengar och känner mig rätt fett i underläge här. Och du vet ju själv hur jag ringt dig, för kanske 2 månader sen för att få telefonnummer till din bror å sådär. Jag har ju verkligen försökt att gå en annan väg än via konfen, men misslyckats.

    Dock var ju detta en effektiv väg verkar det som, eftersom pengarna tydligen tillochmed kommit från seb samma dag som ja slänger upp en tråd på konfen.

    Va de nått om bräderna kan ni gärna ringa, mejla eller pm´a mig. Jag svarar, snabbt och smidigt, de lovar ja.

    Men nu släpper jag dehär iallafall å drar till sunningen me kelso istället.

    rock it

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 14:13
    Oregistrerad wrote:
    Va de nått om bräderna kan ni gärna ringa, mejla eller pm´a mig. Jag svarar, snabbt och smidigt, de lovar ja. Niklas_S – det finns ett PM redan till dig…
  • petter_f

    Medlem
    27 september, 2006 vid 14:24

    All I can say is, ‘kudos to Niklas’ for an award winning thread title. Gives me a giggle everytime I read it.

    Classic!

  • christian

    Medlem
    27 september, 2006 vid 19:08

    Hej

    Det är jag som har det stora nöjet att laga den “lilla repan” på Taboun

    Bifogar en bild. Fick efter det att den togs öka slipningen ytterligare 4 cm inåt och även öppna och lägga i en bit divinycell eftersom det var spräckt laminat där. På bilden har jag slipat ner till kolfiberväven och spacklet sitter kvar i “repan”. Någon som på allvar tror att det är helt under?

    MVH

    /Christian

  • ola-h

    Medlem
    27 september, 2006 vid 19:56

    En av de första gångerna jag träffade Mag (regular här på konfen) försökte jag sälja honom min Quatro “i toppskick”. Magnus gillade dock inte riktigt de stora mjuka områdena under stropparna. Vi är dock trots detta kompisar nu. Även min relation till Ola P, som senare köpte brädan, är helt OK.

    Så, vi kan väl hoppas att det blir framtiden resulterar i avsaknad av hårda känslor även i den här affären.

  • dr-masse

    Medlem
    28 september, 2006 vid 07:29

    Japp, det där är ju inte lätt. Jag har själv sålt på Basse en AB+ där det jag själv trodde var en ding visade sig kräva lite rejälare reparation när han kollade lite närmare. Grymmepinsamt, men efter lite kompensation för min miss så ordnade sig allt. Det är fasiken inte lätt att bedöma en skada genom att klämma och känna.

    Jag och Basse har aldrig träffats, men vi är snälla mot varandra och hjälper till med takräcken, tips på boende och spots å sånt inför Irlands-resor. Sedan kanske han har en voodoo dr masse docka på hyllan i sitt kök som han lever ut sina aggressioner mot, men det är OK eftersom jag är en så fin och förstående människa.

    Surfa På!

  • svenne

    Medlem
    28 september, 2006 vid 16:16

    Jag tycker att Ola H och Masse-doktorn poängterar en viktig sak, det är nästan alltid trasigare än man tror. Jag lagar en hel del prylar åt folk, inte bara surfbrädor, och väldigt få är medvetna om hur mycket som måste lagas. Så bli inte förvånade eller sura på säljare som säljare dingade prylar, för de kanske inte ens är medvetna om skadorna. Dessutom finns lite skönmålning hos alla säljare.

    “Bara en liten ding” finns nästan inte – lika mycket utopi som “bara en öl”. 🙂

  • basse

    Medlem
    28 september, 2006 vid 18:49
    dr Masse wrote:
    Jag och Basse har aldrig träffats, men vi är snälla mot varandra och hjälper till med takräcken, tips på boende och spots å sånt inför Irlands-resor. Sedan kanske han har en voodoo dr masse docka på hyllan i sitt kök som han lever ut sina aggressioner mot, men det är OK eftersom jag är en så fin och förstående människa.

    Surfa På!

    Den däringa AB’n jag handla av dig var ju bara skit. Min sambo, harkel harkel..tydligen skall honan tituleras “min blivande fru” men det vet jag inget om…. har lyckats köra sönder den 2 gånger! Det sa du inget om i annonsen hörrö! 😀

    Men allvarligt talat så tycker jag det svåraste är att alla har olika uppfattning om vad OK, Bra, Hyfsat, Strålande, Utmärkt mm -Skick är för något. Det är då missförstånden uppstår. Det är naturligtvis alltid bäst att kolla objektet i fråga, om man nu inte handlar av Adde då allt är snudd på oanvänt. PederBoy använder inte sina prylat nämnvärt mycket heller! Mina skall man helst kolla på tycker jag!

    Köp och var glad! Det ordnar sig om man pratar med vänlig ton och inte hotar med Polisanmälan!

    -Basse

  • adde

    Medlem
    28 september, 2006 vid 20:23
    Basse wrote:
    … om man nu inte handlar av Adde då allt är snudd på oanvänt. …

    -Basse

    Haha, pedantskötta kanske – men inte oanvända (förutom 06 vågsegel som jag ju bara seglade vårsäsongen med)

  • niklas_s

    Medlem
    30 september, 2006 vid 12:00

    Tjena Christian. Vad jag förstått så är det väl Andreas som äger brädan? Men du lagar den åt honom? Andreas mejlade mig och vi har snackat lite om lagningarna, no hard feelings där.

    Synd bara att du christian va tvungen att slipa ner skadan innan du tog bild på den och la upp på konfen, blir ju rätt så missvisande då.

    Till niclas sålde jag brädan billigt, så tycker egentligen inte det är så mycke att diskutera. menmen.

    hoppas de laddas hårt på brädan, de e ju de den e till för..

    hare gytt
    /Nicke

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 september, 2006 vid 14:17

    Det blir nog svårt för dig att sälja brädor på steffo i fortsättningen Niklas. 7000:- för en pajad bräda låter rätt mycket, o sen påhopp på en kille som du gett fel kontonr till. Du kanske ska försöka sälja på blocket istället.
    //Sunken

  • christian

    Medlem
    30 september, 2006 vid 14:43

    Hej Nicklas

    Helt rätt, Anders äger och jag lagar (klubbservice). Bilden togs innan den här tråden skapades som ett litet minne för anders att hänga upp väggen eller så. Vi visste båda hur den såg ut innan så det blev bara en efterbild

    Hade egentligen inte för avsikt att lägga mig i diskussionen men en bild säger faktiskt mer än en massa tyckande från båda sidor. Jag kan dessutom betraktas som opartisk

    Personligen tycker jag precis som en hel del andra här på konfen att en surfande broder blåser man inte. Nu säger jag inte att det är det du har gjort.
    Du har sålt en bräda med en genomgående reva på ca 20 cm som du lagat med spackel. Det är enligt all känd expertis en tveksam lagning. Har du varit ärlig med detta i försäljningen är det inga problem.

    Bräduslingen är för övrigt klar för nya äventyr

    /Christian
    Hobbyspacklare

  • speedjhanny

    Medlem
    30 september, 2006 vid 15:01

    Nikke e och förblir legend! Dock inte Ian klass än………..

    :santa:

  • jonaish

    Medlem
    30 september, 2006 vid 15:19

    MEN Nikke då, jag har ju gjort flera omtyckta guider om hur man lagar med spackel och polyester + glasfiber.. så nästa gång tar du å kollar på bilderna å läser dig till hur man gör så behöver du inte ljuga om hur bra dina “spackel lagade” brädor är (inget ont om de) hehe,, du behöver bara säga “det är så jonäss lagar sina brädor” å då fattar alla att det är gjort på det bästa sättet och kommer att hålla i minst 10år 😉 haha

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.