Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Noll koll! Freestyle! Vad Köpa?

  • Noll koll! Freestyle! Vad Köpa?

    Publicerad av surfdudegbg på 7 juni, 2006 vid 20:21

    Jag har kört en del formula och nu skulle jag vilja ha nått mindre att ha med på semestern.

    Vad ska man köpa. Det var en tag sen jag hade koll på marknaden. Nytt eller begnagnat? Vilka segelstorlekar? Något märke att undvika? Brädan ska vara cirka 100 liter.

    Tacksam om någon orkar svara.

    Jag ska surfa västkusten, Italien nu i sommar och kanske lite vågor men inte så mycket att det behövs en våg bräda.

    Hoppas att någon orkar svara…..:-)

    Tack på förhand….

    styret svarade 17 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • oscar

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 05:55

    Varför inte en Freestyle wave, finns en del begagnat och tar från ca 6.2 och ner till 4.7.

  • surfdudegbg

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 08:38

    Låter bra. Skall den vara under 90 eller över 90.

    Toppar 76 kilo och vill inte sjunka….:-)

  • oscar

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 09:07

    Beror på vilka segel du vill köra. Har du tänkt dig att ha den när det blåser pung nere i Apel så skulle jag satsa på 85. Vill du snurra segel och ha bra glid i vulcanos och spocks så ta 95.

  • emil_h

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 13:21

    Jag väger typ som dig och har en JP freestyle 109 och en freestylewave 84. Båda är superbrädor. Ska du endast ha en så skulle jag nog köpt en Freestyle Wave 93. Vet inte hur många segel du tänkt dig men 3 st är väl lagom kanske…6,2 – 5,2 – 4,2. 4 segel är väl bättre iofs…i så fall skulle jag köpt 6,2 – 5,4 – 4,7 – 4,0. Men som Oscar säger så beror det ju på i vilka vindar du kommer köra i mest. Ska du köra mest hårdvind så köp en fsw på 84 l och kanske 3 segel, 5,8 – 5,0 – 4,2 eller något åt det hållet.

  • larry

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:34
    SurfdudeGBG wrote:
    Vad ska man köpa.
    Tack på förhand….

    Fanatic Skate är sköna allroundfreestylebrädor som funkar till det mesta för de flesta.

    Satsa på en -05 eller nyare om du är attraherd av en bräda som är kort och käns liten men ändå funkar som de tidigare 20 cm längre brädorna.

    MVH

    //Larry

  • ola-h

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 16:07

    Köp min Starboard Flare 94. Freestylebräda med slalomrocker så du har grym speed och samtidigt möjligheter till trick mm. Klicka på länken i min signatur. Bra deal utlovas…

  • mike_tabou

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 12:59

    Tabou 3s eller freestyle är klart det bästa som gäller! Klockrena brädor!

  • styret

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 18:34
    Mike_Tabou wrote:
    Tabou 3s eller freestyle är klart det bästa som gäller! Klockrena brädor!

    har du nån källförteckning på det?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Noll koll! Freestyle! Vad Köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.