Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies nOOb / nybörjar netvärk

  • nOOb / nybörjar netvärk

    Publicerad av arent på 21 maj, 2006 vid 13:26

    Om du sakner kitebuddies och är relativt nybörjar eller vill hjälpa till så lägg dine uppgifter här:

    Namn, details, spots, level

    Arent, mobil 0045 2629 5568, msn: henrikarent @ gmail.com. Jeg er klar på spots i hele Skåne, også gerne Ribban som jeg bor bredvid. Jeg har bare värt på kurs så här langt och köpt lite utrustning, har ennå aldrig väret på brädad

    anton90 svarade 12 år, 11 månader sedan 31 Medlemmar · 45 Svar
  • 45 Svar
  • skotten

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 15:21

    hi mate, well, the most famous and cool of all nOObies has to be me and Nick (gh0st), we are both from Malmö, and have been out 6 times now, so, about a month.

    We mostly go up to Lundåkra or Habo, but we have been down to Näset as well.. I dont like the trees down there 🙁 .

    Tony.

  • gh0st

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 08:46

    Hehe, ja Scotty sammanfattade det bra =)
    Det är bara att adda mig på MSN eller messa/ringa: [email]n1ckl4s @ hotmail.com[/email], 0707-664066.

  • egget_

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 12:45

    Noobs var det.

    Håller mest till nere på Näset eftersom jag bor i Höllviken.
    Droppa ett SMS på 0709-131931 om ni är i närheten och ska ut.
    Lägger in min MSN snart också.

    /Egg

  • kyrra

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 19:30

    Tjena Mitt namn är Daniel och jag är NOOB.

    Bor i malmö och letar kitegäng. Har gått kurs och har kommit upp på brädan ett par gånger.

    mitt nr 0735087035

    msn danne_kyrre@hotmail.com

    Hade varit trevligt att hitta någon att kita med.

    Går i skolan så kiting är menst aktuellt på eftermiddagar och helger.

  • golvplankan

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 08:53

    får väl tagga med.
    daniel
    daniel_boutis@hotm….
    habo främst
    0702079545

  • jan_banan

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 13:58

    Henke
    Jönköping
    0737184436

    Grön på vattnet men har kört en del på snö

  • skotten

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 23:12

    loads of us Noobs!

  • johannesd

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 20:52

    Jag har inte ens gått Kursen men det blir absolut av inom det snaraste.

    Va nere å kolla på Ribban idag.. Jag e sååå suugen sååå!

  • johanw

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 22:08

    gött o se att ni hänger ihopp ni lär er jätte mycket på o kite till smamans! ifall någon behöver en mindre kite sp har jag en till salu btw =) hade gött o lycka till så ses vi på vattnet eller hur nicke o skotty =)

    billig kite..
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=8601

  • gortz

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 08:07

    Har köpt grejjer och gick kurs förra året men kom aldrig rikitigt igång. ska försöka gå en kurs nästa vecka om plats och väder tillåter. Finns i Lund.

    Anders, 0768-727870, gortz @ passagen.se

  • gh0st

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 09:07

    Absolut johan!

    Ni som skriver här, skriv gärna ner var i Sverige ni bor så att det blir lättare för er/oss att ta kontakt med varrandra.

  • danskeren

    Medlem
    16 juni, 2006 vid 19:14

    Hej med Jer….

    Endnu en rookie melder sig under kite-fanen….bor i malmö, Rörsjöstaden/Slussen….jeg startede for ca. 2 mdr. siden og har købt for snart 40 af de store danske kroner udstyr….nu skal jeg bare lære dét *lol*…indtil videre kan jeg kun sejl til højre ;-)……Min kæreste er igang med de indledende kursus, så hvis jeres kæreste/r også er friske men ikke rigtig kan komme igang fordi de mgl. de sociale skub..men mgl. det kvindelige support….så sig til, har træningskites og nogle små bowkites (cabrinha: 7, 9)…så kan de altid komme ud at prøve.

    Ellers søger jeg andre som er frisk på skabe netværk omkring kitesurfing…gi’ lyd fra jer hvis i er friske dét.

    Min info er:

    Jacob Fonseca, tlf. +45 2395 0000
    hotmail: jacobfonseca@hotmail.com

    udstyr:

    Cabrinha Switchblade: 9, 12
    Cabrinha Crossbow: 7, 16

    Slæder: Cabrinha custom 133 samt Cabrinha vari 138

  • marcel_101

    Medlem
    17 juni, 2006 vid 19:31

    tjao marcel här o inte den andra mer erfarna marcel =)))……helt ny på kite köpte grejor för 1 vecka sen dragit upp kiten 2 ggr o lekt lite me den
    bor i helsingborg o kan fan inget vart man ska åka osv förutom på vikingstrand här i helsingborg då………….msn kalsong@msn.com eller tel 0705-734353 om nån vill släpa med mig till nåt nice ställe när det blåser =) varit helt dött senaste dagarna ju =(…………………har bil o sånt så ni slipper trycka in mig i bagaget =)

    jobbar för det mesta fram till klockan 10:00 så har hela dagarna till o kita =)

  • johanw

    Medlem
    18 juni, 2006 vid 10:48

    vad har du för gött jobb.. jobbar fram till 10 de e ju skit gött

  • jonaish

    Medlem
    18 juni, 2006 vid 19:05

    jag har inte heller gått någon kurs…..!!

    men jag börja så här..

    köpte en drake för snart ett halv år sen, började med att köra med draken fram å tillbaks uppe i luften så man lär sig hur den funkar [ på land ] …..

    kollat mkt på “hur kitesurfing funkar” filmer, läst mkt på olika sider, frågat runt här på konfen och min polare som har gått kurs….

    sen efter att ha tränat många timmar på land hur draken funkar, fått mer info om hur man gör och väntat på att de ska bli varmt i havet,, så va det dags för mig att gå ut i vattnet för första gången med bräda…. [ men gör det INTE själv ] jag hade min polare med mig och det blåste inåt….

    Där jag har kört för att träna upp mig är det ingen annan kitesurfare (än min polare) lr vindsurfare som stör… och det är både säkrare för mig å för andra på vattnet…

    Erfarenheter….

    seglat optimist och 606a (kölbåt) i snart 4-5 år…
    växt upp vid vattnet…
    vindsurfat i snart 1 år…

    och när du håller på å lär dig lr andra… börja INTE med att kita i frånlandsvind..!!

    det gjorde jag en gång… o vinden dog lite å draken gick ner i vattnet å jag fick inte upp den å drev iväg ut till havs….

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies nOOb / nybörjar netvärk

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.