Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nord på lördag 08-området!

  • Nord på lördag 08-området!

    Publicerad av nachoman på 2 juli, 2008 vid 08:56

    Låt oss hoppas på lite vind nu för böveln, både SMHI och Windguru är överens om nordanvindar, dock inte så jäkla starka men jag dansar varje kväll för vindgudarna!

    Fråga är bara vart man kör på N i sthlm? Av ren bekvämlighet kör jag oftast på Trälhavet (motsatt sida Brevik), men det känns halvbra. Kollar man sjökorten är det dock svårt att hitta nåt som ser riktigt bra ut på N. Inte heller på Spotguiden är det något bra N-ställe. Nån som har nåt hett tips, annars blir det Trälhavet igen.

    nachoman svarade 15 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • andreas-t

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 09:19

    Är det bara en gnutta ost i vinden så brukar det funka i Näsby Park, och Windguru visar NNO. Är det ren N kan det bli bra vid Görvälnsbadet.

    Har också kikat lite på Trälhavet, men inte hittat något bra ställe att kliva i. Borde finnas något på Resarö. Var kliver du i någonstans, Nachoman?

  • maca

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 09:35

    Jag har lyckats zig-zacka, via småvägarna, ner till en båtklubb vid norra änden av Lerviksvägen på NO för många många år sedan. Det var riktigt bra faktiskt vill jag minnas. Vet inte hur exploateringen ser ut där i dag…

    Annars funkar Görveln bra om det inte ligger någon ost i vinden. Ett hett tips är annars Väddö eller sjön Erken, på vägen mot Väddö, norr om Norrtälje.

  • fastforward

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 09:49

    Skälåker kanske om det blir tillräckligt med ost. Annars Näsby Park eller Görväln.

  • wilund

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 10:48

    funderar över att köra på kahnholmsfjärdenpå n, no. borde gå att gåi någonstans vid djurö , någon som testat det?

  • frasselinho

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 10:48

    baggen i saltis kan funka helt ok,
    nån som vet ngt ställe mot ingarö/värmdö som är shysst på nord, känns som att det blåser lite mer ju längre “havet” man kommer!

  • anilson

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 11:16

    Björkvik funkar om det drar ut mot nordost annars är det kass, sen finns Haghulta,http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=50531949&areaId=undefined&windDir=ALL&#spot på norra värmdö och det ska nog fungera
    Baggen om man utgår från KSSS, kan bli lite byigt men OK

  • electric

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 11:33

    Sandvikens brygga (en mil norr om Södertälje) är ett självklart val för vind NV-NNO.

    http://www.telgesurf.se

    Stöd Torös Vänner – http://www.torosvanner.se

  • nachoman

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 11:38

    Det är lite klurigt att gå i där, men jag brukar gå i vid ön som ligger närmast Resarö på Trälhavet, Moholmen. Där finns en liten mötesplats som brukar ta 2-3 bilar. Annars finns det lite bryggor norr om det stället mer mitt på Trälhavet. Där är dock jäkligt bökigt att få parkeringsplats.

    Blir det inte så mycket O så att det funkar i Näsby Park så blir det Trälis för min del och säkert min brorsa också.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nord på lördag 08-området!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.