Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nordspotar till helgen?

  • goose

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 06:16

    Vilket är bäst vid N-NO, Salnö eller Mats Väg? Vill ha vågor…..Finns det andra alternativ runt norrtälje?

  • patriks

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 07:31

    Eftersom nord är en riktigt risig riktning här i Stockholm tänkte jag utnyttja tillfället med att köra lite urban-surfing. Gå i vid Rålis så kan man ligga och köra bort till stadshuset längs norrmälarstrand. Sådär härligt byigt förstås, men lite kul med variation 😉

  • stoorfaen

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:35

    Hmm, jag har inte kört mats väg men tror att det kan bli rätt fint på salnö, jag siktar ditåt tror jag.

  • juttis

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:43

    Funderar på Baggen eller norra Lidingö. Någon annan som ska dit?

  • vindsokaren

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:47

    Tänkte köra Gålö havsbad bra på NO

  • goose

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:52

    Kommer vinden in ordentligt på Salnö? Velar mellan att ta med twin76 eller K86…får inte plats med bägge brädor….funkar Salnö när det inte ligger lite väst i nordvinden?

    Flera år sedan jag var på Salnö, någon som har vägbeskrivning?

  • mr_soft

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 10:21
  • goose

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 10:52

    Är det inte nästan omöjligt att ta sig ut i Salnö på NO? Det blir ju vind rakt på/snett från vänster i den ministranden som finns där. Är inte Sandviken eller Mats väg ett alternativ?

    Har någon vägbeskrivning till Mats väg?

  • svenne

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 11:24

    Skälåker är inte bra på N.

  • rad

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 12:46

    Hepp, jag är game! Vart åker vi!?:) Var finns de här mytomspunna norra spotsen där det skall gå att öva lite vågridning??? (ok, jag behöver ju öva gippar men va faan;))

  • goose

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 13:05

    Fasen, jag suger på nordliga spots….ska vara upp vid Väddö i helgen och det ska blåsa, var surfar man!?! Är det någon som har GPS koordinater till Mats väg?

  • stoorfaen

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 13:52

    Asså på salnö så blir det lite jobbigt att ta sig ut på NO kanske, men det finns en alternativ startplats innåt viken som kan funka. Men jag vet inte hur vågor och vinklarna blir…

  • olabac

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 11:47

    Jag kommer att segla från L-Ö, sticklinge badplats, om det inte blir för mycket väst eller öst. På Väst-Nord-Väst är fågelöudde bra på L-Ö.

    /Ola

  • dude

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 13:31

    Vad jag kommer ihåg har det vart lite “issues” med surfare/vindsurfare på Mats väg; folk som ställt sig ivägen för de som har sommarställen där så de inte kommer vare sig in eller ut. Så det stället kanske inte är det bästa att testa första gången så här en varm sommarmånad.

  • tibjurn

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 13:49

    Sväng höger efter Älmstabron och omdelbart vänster igen ut på sandviksvägen och följ vägen nästan ända till Sandvikscamping ( Campingskyltar ) ett par hundra meter innan Campingen dyker Mats väg skylten upp.
    Men som sagt nägra sommarstugeägare har ruttnat på allemansrätten.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nordspotar till helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.