Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nordspotar till helgen?

  • jp-soul

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 14:06

    Om man åker förbi Sandvikens camping kommer man efter några minuter till Sennebyhaken, en lite halvö som sticker ut och en fiskare som granne, någon som provat där? Jag var själv där och kollade, riktigt bra riggytor och två ställen att gå i på..

    Tänkte prova det någon gång men inte denna helg. Någon som provat?

    Annars föreslår jag baggen om man bor närmare Stockholm. 23 grader i vattnet hjälper till.:cool2:

  • juttis

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 14:14

    Kan Lillsved funka?

  • grrrr

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 15:52

    Påminnelse till alla som bor öster om stan:
    Björkvik funkar fint på NO.
    Man ska vara beredd att köra några hundra meter till till Lilla sand.
    Vattnet blir också plattare om du nu tycker att det är skönt.

    Exempel från idag: 6,7m2 och 95l kl. fyra.

  • stoorfaen

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:48

    Har också spanat på sennebyhaken men inte terrat. Har höra att det kanske inte är superfina vågor men säker grymt drag på NO! Nu verkar windguru vridigt till NO och fint tryck hela dagen imorrn. Vette tusan om det kanske skulle vara läge att prova! Eller rullsand om det ska blåsa där…

  • rad

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:56

    Shit, egentligen skall man väl panikera in bilen på en färja till gotland, ser väl rätt bra ut där…men vart tar man vägen om man stannar i stockholm? Mats väg har jag sett surfbilder från, men är det vindsurfbart? Eller är det fullt med flytetyg när man droppar in? Hjäääääääälp:)

  • rad

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:49

    Nu har man grävt i konfen arkivet och nog verkar Salnö bli ok i morgon om prognosen håller. När jag kollar på Klart.se (Grisslehamn) ser det ut som det är NO som sedan vrider över till rakt nord vid 17 tiden…hjälper det vridet till något? Bra att veta hur länga man behöver spara på krafterna:) Någon mer som åker upp?

  • kesoone

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:58

    Är det någon mening för en noob att ta sig upp hela vägen från stan till Salnö? Eller är det på tok för svårkört?
    Alternativ? Näsa äng, Blidö?
    Samåkning?

  • surfmad

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:00

    Jag som seglar söder om stan funderar på
    1. sandvikens brygga (om NNO)
    2. Skälåker (om NO)
    3. Seglarvägen (om jag inte kan bestämma mig)

  • robtheblob

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 21:39

    Jag provar Salnö imorgon. Har inte varit där på NO, men det kanske kan funka.

    Är det någon mer som kommer upp?

  • culing

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 05:35

    Det verkar inte bli så mycket vind här omkring?
    Ni som vill segla vågor får nog åka till Öland eller Gotland om det ska bli bra.
    Salnö är bäst på NV, då blir det bra vinkel, annars är det ju mest ett hoppställe.
    Just nu bara 8 m/s NO på söderarm.
    Jag hoppas på lite freestyle eller slalom på trindtorp, kanske Skälåker.

  • rad

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 08:16

    Ser ju lite klent ut på prognosen men jag åker upp till Salnö iaf, kan lika väl öva på att hitta dit om det skulle blåsa i morgon.

  • stoorfaen

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 13:25

    Kört sennebyhaken idag med 95 l och 5,7 (började större) riktigt kul med bra fina jämna dyningar. Skull nog vara bra kul på ren nord också! Någon körde Mats väg, vem var det?

  • rad

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 21:35

    Åkte till Salnö, körde med 6.0 och FSW på 92l. Var väl ca 5 pers ute fram till fyra tiden…var väl inga vågor att tala om men folk planade iaf:)…Tror vinden ökade vid 18 tiden igen när jag gick upp. Men stället skall helt klart få en ny chans när det bara har blåst lite bättre…helt ok dyning med tanke på vinden tror jag!

  • kesoone

    Medlem
    26 juli, 2010 vid 10:15

    Jag och två till var i Sandviken straxt norr om Salnö i lördags. Vågorna var ju inga linjer precis men det fanns vågor kring 2m höjd. 😀 Som nybörjare var det en utmaning, allt var klart svårare framför allt slag och in i stropparna. Jag är helnöjd med dagen, det var kanon och jag har fortfarande träningsvärk.
    Ska man säga något kritiskt är det att kryssen ut ur viken var tung.
    (Vi körde 100-130L och 6.0-6.2)

  • levieux

    Medlem
    1 september, 2010 vid 19:56

    Har läst allt men ej blivit klokare 🙁
    Så än en gång vad är det som gäller vid Nord i Stockholm (behöver inga vågor, kör slalom)?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nordspotar till helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.