• jocke-g

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 07:56

    Jag måste bara säga en sak när det gäller Saab 9000. Det är en grymt bra bil och lasta in surfprylarna i. Jag hade på den tiden en F2 282 ride som jag med enkelhet fick in i bilen. Man lutar bara framsätet så mycket man kan bakåt och sen sticker man ner bräda vid fötterna. Och det får plats fler en en bräda plus segel och diverse saker på det viset. Och då kan man även sitta en till i baksättet.

    Samma sak funkar lika bra på en golf ha en kompis som använder det för två brädor och resten av sina prylar.

    Givetvis gäller detta kombicoupe bilarna.

  • hellgren

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 12:02
    pål r wrote:
    hva med å ta en liten tur langs vestkysten av norge når du er ferdig med jobben ? jæren/stavanger og lista litt lenger syd kan ha gode forhold for både plattvatten og vågseiling 🙂

    Ja absolut! En liten tur hade vart grymt! Hur länge tänker du? En helg, en vecka eller vad? Om man inte behöver mer en än helg eller så, så finns det ju ingen anledning att vänta längre än så att vattnet blir lite mysigare bara 🙂 Tack för länkarna, dom ligger i farvoriter redan nu 🙂

    Knatte-> Hehe, jo det är klart att det är längde som räknas. Skrev bara i all hast så jag tappade skallen nånstans på vägen. Men brädan är väll nått i stil 285 skulle jag tro.. Den har varit 291, men har sedan kapats för en lagning i nosen.

    Carbone-> Ajdå det låter ju inte toppen, men men.. Om jag stannat så länge så får jag nog ta smällen när den kommer, eller rättare sagt göra mig av med bilen innan.

    Hittade en buss som jag är lite intresserad av, men han är DYR! Dealar lite med honom, det hade ju vart grymt fett! 😀

    /Hellgren

  • mr_johan

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 19:17

    vet inte riktigt ur lång min 120 liters bräda är, men den kan precis stå upp i mitt rum och där är tre meter till taket och den gick lätt in i 900an tilsammans med några segel, bom, mast mm.. då är det tre dörrars modellen så man kan fälla fram passagerarsätet helt, är inste säker på om man kan det på 5 dörrars modellen. 900 89-94 var bra årgångar och satsa på 16 velntilers med 5 växlad låda om du faller för saaben. dom billiga 245orna har ofta förgasarmotrer med brytare å grejjer (krånglar mer) men från 88 (tror jag) så är dom grymmt bra evighetsmaskiner.

  • surfted

    Medlem
    25 mars, 2006 vid 09:24

    Jag måste bara hålla med Mr oregistrerad att det är inte lovligt att köra svenskregistrerad bil i norge om du jobbar och bor där. Och att köpa en norsk bil är svindyrt. De har massa skumma avgifter och registreringsavgifter. Men å andra sidan hur stor e risken att man blir stoppad och kollad.

    /Ted

  • pal-r

    Medlem
    25 mars, 2006 vid 19:59

    tror ikke det blir noen vestkystturne på meg i år da store deler av sommer/høst planlegges tilbragt i pozo :laugh: jeg har en sesongjobb i trysil nå og det er masse svensker her som bor noen måneder i norge med svensk bil. har ikke hørt at det skal være noe problem. regelverket rundt dette er det jo uansett bare å sjekke med norske eller svenske tullen e.l lykke til i bergen ! det er en fin by !

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.