• Norr om bron

    Publicerad av mattias-j på 11 juni, 2010 vid 06:53

    Så, då var det gjort. Jag har tittat norrut vid bron så många gånger när jag åkt över så igår testade jag litegrann. Hade bara 1 timme på mig mellan kundbesök, så jag fick bara 40 minuter på vattnet så jag hann inte kryssa upp hela vägen som jag tänkt mig. Jag såg dock potentialen. Här har vi nog ett av Sveriges skönaste slalomställen. Vinden var inte så stark men jämn! Jag körde 7,0 i 8-10 m/s, men det fina var att det blåste aldrig under 8 och aldrig över 10. Inte ett vindhål överhuvudtaget! Det är väl formen på Kalmarsund som gör detta norr on bron. Tyvärr var strömmen på väg norrut och det blåste nordligt, så det blev lite småchoppigt en bit ut. Men en dag med nordlig vind och vatten som står still eller är på väg söderut, då kommer det bli som att segla i Karibien.

    Tänkte bara dela med mig, om någon mer har undrat…….. Det går att segla, och det är fint!

    speedkenta svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bohm

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:21

    När jag bodde i Kalmar körde vi en del i Saxnäs vid nordlig vind. Fint ställe. Det jobbiga är att man måste släpa på grejorna genom hela campingen.

  • speedkenta

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 09:27

    Vi också

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.