Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Norra Öland igen….

  • Norra Öland igen….

    Publicerad av mattias-j på 10 augusti, 2010 vid 19:40

    Benke, dax för ny match på norra udden i riktig nordost nästa vecka. Eller????!!
    😉 Ta med dig Folkesson, han är ledig igen den fan, läkare……

    mattias-j svarade 13 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hanko

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 21:05

    Funkar nog med en 6.6.a va? Inget spikregn i sikte. Jobbet sätter stopp tyvärr. Nu är man inne i jobbtrallen igen. Men kör hårt mitt kära MauiSails-team !!

  • benke-2

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 23:27

    Jorå håller bara prognosen så borde det ju bli en tur neråt.

  • mattias-j

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 05:58

    Den här gången ska vi inte få Haga frossa. 1 timme efter att vi åkte förra gången så vred vinden 20 grader och ökade…. Vi får hålla koll på vattenståndet. Just nu verkar vädret bli mycket bättre på måndagen också. 11-16 m/s och sooooolll, men det blir säkert växlande 1-5 m/s, åska hagel och drivis när väl måndagen kommer. Visst har väl proggarna varit sällsynt dåliga i sommar. Det stämmer aldrig………..

  • bjornen

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 15:47

    Är det så mycket bättre där uppe än på haga vid vindar från NO? Blir ju typ 20mil extra att åka dit så jag är lite nyfiken om det är värt besväret.

    //Björn

  • mattias-j

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 19:38

    Beror på vattenstånd och vindriktning. När vi var där sist så var vinden för nordlig. Jag och Benke hade nästan identiska toppar runt 37,5-37,7. Samma dag hade nog ingen toppat detta på Haga. Vid mer nordostlig vind, så blir banan längre och brantare. Vattenståndet måste verkligen vara perfekt för att Hollandsstrippen ska bli riktigt bra. Antingen jättelågt eller jättehögt. Medelvatten blir choppigt och livsfarligt med sandbankar som ligger fel.

  • benke-2

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 20:15

    aj aj!
    Har inte tid måste dra till Karpathoschhhh.

    2 vecker bara.

  • davven

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 20:32

    Nu är det iofs kört för en annan om vinden kommer på måndag, en sak som jag inte tänkte
    på när vi var där uppe sist. Finns det sjögräs överhuvudtaget, körde ni med raka fenor?

  • mattias-j

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 05:52

    Benke, du är ett svin………:wink:
    Davven, inget sjögräs!!
    Norra Öland mer vind och inget regn, södra Öland mindre vind och hinkvis med regn, som det ser ut nu så blir norra stället att vara på….! Måndag!

  • speedkenta

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 08:30

    Nä ta mig fan i år har dom inte spått mycket rätt
    Vi skulle till A-lind värld SMHI sa 70mm på öland och Gotland inget i Vimmerby
    Sanningen blev Öland inget Vimmerby 100mm på en timme
    Fan var blöt ända in i kalsingarna. Och det blev ett vattenland

  • mattias-j

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 05:52

    Sådärja, nu var vinden för måndagen helt borta! Helt sjukt vilka dåliga proggar. Nu ser slutet av nästa vecka ankdammsvänligt ut, men vem vågar ens tro lite på det…?? :crazy:

  • speedkenta

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 12:11

    Va inte ledsen ta barnen med dig till ALs värld

  • mattias-j

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 12:13

    Och nu är den tillbaka…………………………………………………

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Norra Öland igen….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.