Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Öland v32

  • Norra Öland v32

    Publicerad av tias76 på 1 augusti, 2009 vid 15:45

    Hoj
    Ska avsluta semestern på norra öland.
    Någon som ska ut å surfa??
    Gissar på Böda de kommane dagarna, enligt prognos.
    Kårehamn verkar även vara ett intressant ställe…

    gammel-ippa svarade 14 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • blandsvamp

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 07:33

    Tjenare. Jag har också en vecka ledigt och är sugen som få att komma ut. Var går man i vid böda? Jag har bara varit där en gång som liten utan surfgrejor.

    -Gustav

  • dane

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 08:31

    Bödastranden (den lååånga badstranden) är lite knepigt att komma åt med bil, ni får räkna med att gå med prylarna kanske 300-500 m. Mer lämpliga spots (på östra sidan listade från norr till söder) är: Böda hamn (har dock inte surfat där), Sandviksbaden, Högby fyr, Kåre hamn (badet).

  • tias76

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 08:33

    Jag har inte surfat där men badat flertal gånger i södra delen av viken, alltså inte vid campingen. Kör typ ner vid huset där dom kör squaredance.
    Finns pakering och går bra att riggga…
    Inte så mkt folk där nere… kan funka fint…

  • tomasn

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 10:31

    Är inte Bläsinge eller Nedre Ålebäck bra alternativ på ost? Det är min plan iaf.

  • blandsvamp

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 15:14

    Jag har hört att ålebäck är stenigt som tusan. Är det platt eller skvalp?

  • mindsurf

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 15:24

    Åk in där det står bödagården vid södra delen av bödabukten. Då kommer man nära vatten och bra riggytor.

  • tomasn

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 16:37

    Bläsinge och ålebäck ska ge fin vågsegling enligt ett par källor. Ang bläsinge har jag pratat med källan. Men jag åker dit det är bäst, verkar iaf inte vara Haga som gäller.

  • sinclair

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 19:04

    har bara hört om ett ställe som heter trollskogen, som ligger på ölands nordöstra udde, någon som har feed-back på vindriktning o-no? eller är böda att föredra?

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 19:20
  • goose

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 07:04

    Om det blåser N-NO kuling så kom till Byxelkrok. Perfekt spot precis norr om hamnen, körde där i juni och fick väldigt fina cleana vågor (halv mast) att rida på (3-4 svängar/våg). Utanför hamnen rullar logo-masthöga dyningar. Riktigt nice! Hela östersjöns kraft kommer in, he he he…detta är en hemlig liten pärla, alltid kört själv här och skulle vara roligt med lite sällskap! Om man har kört El Medano på Tenerifa så vet man hur det kan vara, det blir dock större i Byxelkrok.

    Jag parkerar vid piren och riggar några meter från stranden. Stenstrand och lite beach-break men väldigt enkelt att gå ned. Rekommenderas starkt.

    Går att köra samma spot som ovan vid SV-NV men då blir det inte alls samma fina vågor då det blåser från fastlandet. Det blir havssurf istället fär vågsurf.

    Vid S-SV skulle jag köra Byrums Sandvik. Vid kulingvindar blir det gubbhögavågor (cleana!) och perfekta ramper för att träna arials. Sandstrand och enkelt att komma i. Jag kör så långt norrut man kan komma i bukten. Följ vägen så långt det går norrut från “huvudstranden”. Gott om parkering vid reservatet.

    Vid O-SO är det Böda Strand som gäller. Kan funka vid NO också, dock aldrig testat. Det går att komma ned till stranden med bil om man kör ned söder om Böda. Bra parkering och riggytor samt nära vattnet. Sandstrand. Kan bli bra vågor vid 10+ vind.

  • gammel-ippa

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 21:08

    Aldrig bättre än en kuling i Nävekvarn 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Öland v32

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.