Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Vättern – Fredag 30/7

  • stinger

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 07:20

    Hargebadet strax söder om Askersund borde funka bra. Ligger på hela vägen från Jönköping. Jag kanske åker dit, hade tänkt köra Varamon på lördag men proggen ser lite klen ut nu.

  • johanoeberg

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 08:03
    stinger;623097 wrote:
    Hargebadet strax söder om Askersund borde funka bra. Ligger på hela vägen från Jönköping. Jag kanske åker dit, hade tänkt köra Varamon på lördag men proggen ser lite klen ut nu.

    Ja men j*vlar!

    Harge hade jag glömt! :shocked:

    Är det en bra spot? Aldrig kört där. Inte lite väl kort strand? får slå mycket för att komma ut? (jag vill ha långa ben :wink:)

    Tror jag drar dit. Är väl där till 11:30.

  • ludde_l

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 08:36

    Harge, det låter ju intressant. Kort strand?!?! Och du brukar segla vid Ässundet, hur lång är stranden där? 5 meter.

  • johanoeberg

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 09:05
    Ludde_L;623117 wrote:
    Harge, det låter ju intressant. Kort strand?!?! Och du brukar segla vid Ässundet, hur lång är stranden där? 5 meter.

    Haha, Jag anade att det skulle misstolkas! 🙂

    Syftade mer på att strandens längd är lika lång som “åk-längden” på halvvind, i Hargebaden.

    Vid ässundet kan man ju dra enda bort till vassen när det blåser SV-V, vilket är 1,8 km enligt hitta.se

    I harge är det ~400 meter mellan kanterna på halvvind :frown:

  • stinger

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 18:56

    Jag var och spanade på Harge idag men det är ett väldigt snävt fönster/vindriktning när det funkar, viken är väldigt trång (som skrivet). Åkte även ut på udden väster om badet men jag tyckte inte jag hittade någon bra plats att starta från. Någon Örebroare kanske har kollat stället mer grundligt? När jag bodde i Motala var det några som snackade om att Harge på syd var riktigt bra…

    Jag åkte till Varamon och fick rätt bra 5.0 segling. Man får guppa ut utanför udden med torpedverkstan på syd men väl ute var det fantastiskt bra vinkel mot vågorna så bara att stampa av o flyga på vägen ut o sköna backsidesvängar på vägen in 🙂

  • johanoeberg

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 09:56

    Jag spenderade drygt 3 h i plurret vid harge. Var alldeles för mycket öst i vinden. Rätt byigt med mycket växlande från över till under-power. Usch. Jag måste lära mig slå bättre. Körde 6.7

    Nej. Den sessionen ger jag inte mycket för :frown:

    Om man ska gå i så tror jag att det funkar här:
    http://m.google.se/u/m/Qaf0Iv

    Då slipper man flytrepet som man måste ta sig över.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Vättern – Fredag 30/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.