Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrköping 061027

  • Norrköping 061027

    Publicerad av j-s på 27 oktober, 2006 vid 19:49

    Testade JP RWW83 med 23 fena och twistad Onshore fyrnolla, brädan betedde sig helt OK och hade inget emot att bli misshandlad lite! Har aldrig tidigare erfarit ett så enormt ax i en bräda, med lite tryck i prylarna så är det inga problem att komma upp i planing på 20-30meter.

    Det enda jag saknade var en lite mindre fena, upplevde det som “trögsvängt” när man har tokdrag och nerförsbacke.

    Inbillade mig att den breda nosen “sög fast” vid nos och framåtlandning, men
    som vanligt gör jag antagligen fel!

    I övrigt funkade allt som en smäck och denna dag kan helt klart klassas som
    en av de bästa i år… Så vad säger man…? Äntligen är sommaren här!

    Såg på nyheterna att norra sidan hade tvbesök… Men inte så mycket vind!?
    Kan bara meddela att södra sidan gick av och jag var helt ensam på sjön!

    Min enormt duktiga broder stod på stranden och filmade, får se när det blir
    redigerat och klart.

    Hoppas ni andra i landet som hade drag hade lika roligt som jag hade.
    I så fall: Det är rätt åt er! :laugh:

    Må gott!

    j-s svarade 17 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jakethewake

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:28

    Norra sidan av Bråviken var helt rätt i början, men när det vred mot VNV-NV blev det extremt byigt. För min personliga del körde jag på åt h-te för stor bräda (160 liter), så det var ju mer en fråga om överlevnad. Fick hyfsat med smisk faktiskt…..

    Vart körde du på södra sidan? Jag bor i Lindö, så Getå är ju inget givet val om det finns alternativ vid olika varianter på västvind.

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 oktober, 2006 vid 21:17

    Så du regerar fortfarande södra sidan… Kan se dig framför mig hur du bränner av framåtarna så nära piren som möjligt, hade vart kul och vara med!! Man har ju riktigt fina minnen ifrån Bråvikens “spot x” i ditt sällskap 🙂 haha…

    Gotland släppte aldrig till idag tyvär… kass riktning inga vågor och mycke vind, men men… Imorn blire nog Fårö el. Grogarn på nordväst. När kommer du hit då?? (J.S)

    /Mejsel

  • j-s

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:37

    Hallå Jake!

    Smisk är fint! Smärta är kul! Denna dag var det Djurön som bjöd upp, friskt drag och fina vågor (tro det eller ej)! Jag slänger en blänkare med spot och
    tidpunkt nästa gång jag drar ut!

    Hola Mejselmannen!

    Enligt planen så kommer jag aldrig ut till ön! Har hållit sambon stången länge
    nu och har hittills lyckats missa er, H-stad är trots allt fräckare!!!?!!

    Surt att ni inte fick dansa, saknar de fantastiska tillfällena jag med…. Det
    kommer fler, frågan är bara var ivärlden det blir!! Kanske Kanaha eller Peahi
    nästa gång???? Jesper B. kan säkert guida runt! Om inte annat kan vi kvarta hos herr Seeger eller Josh!

    Skruva försiktigt nu Mr Screwdriver, Jag ringer vid tillfälle!

    Må gott på er/// J.S.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrköping 061027

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.