Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrtälje nord vind?

  • surfen

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 10:12

    Imorgon ser det ut att bli Öregrund, sen verkar vinden vrida sig till NO och då tar man en tur till Väddö. Kl 05:00 i morgonbitti kollas vädret av så får vi se vad vi åker…..

  • gatsby

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 14:22

    Jag funderar på att ge mig ut åt norrtäljetrakten imorgon torsdag eftersom det förefaller ska blåsa mer norr om Stockholm. Det förefaller dock nu som att vinden kan komma att bli nordväst. Några förslag på lämpliga spots vid vindar mellan nord och nordväst?
    /Simon

  • surfen

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 15:45

    Öregrund, Grepen

  • gurra1978

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:01

    Erken ger fina förhållanden på den riktningen. Kolla karta eller gå in här och sök mer info.

  • imported_macts

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 17:11

    …Rullsand om man orkar åka så långt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 18:07

    Blir det nord i morrn så är väddö-Matsväg klockrent, lär bli mycket folk där om SMHI håller vad dom har sagt på prognosen. i morrn då J*vlar ska det åkas…….

    //TOMMY//

  • dr-masse

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 18:28

    Jag är faktiskt ganska tveksam till morgondagen… hoppas jag får fel 😉

    Vinden verkar ligga för långt österut, finns risk att det knappt blir någe imorgon (bara för att ta ned förväntningarna något, ah!). Kanske sent på eftermiddagen/kvällen, men lurigt att avgöra hur det där lågtrycket rör på sig.

    Fredag, däremot, ser bättre ut.

    Surfa På!

  • boman

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 19:07

    Vilken härlig dag det blev på Väddö!!
    vinden kom mitt på dagen och vi som var där körde 6,2-5,3 i stundtals riktigt fina våg förhållanden.

    grin.gif

  • swe880

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 19:55

    de fiins ingen som bor i sthlm som man skulle kunna lifta med till väddö imornn ?..
    vore välldigt glad om de va nån man kunde lifta med laugh.gif

  • sunkan_

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 20:12

    Om du inte får skjuts kanske du kan ta hand om 2 barn 2 och 3,5 år gamla så kan jag åka wink.gif

  • swe880

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 20:14

    haha jo de vore nått vafan ta me dom å så får jag följa med också så kan vi turas om att passa dom laugh.gif wink.gif tongue.gif

  • gurra1978

    Medlem
    30 juli, 2004 vid 03:14

    Det var lätt årets hittills bästa dag på Väddö igår. Körde 5,9 hela dagen utan skor och i fina vågor. Inte ett moln på himlen, vamrt i luften och vind hela dagen. När vinden la sig lite på eftermiddagen ( den kom tillbaka igen senare) kom feta set in på revet, cleana 1,5-2 m vågor som man kunde vågrida perfekt. Alla andra drog in så man fick revet helt för sig själv. Underbart, jag tror jag är såld på vågridning laugh.gif

    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00022.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00029.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00030.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00033.JPG[/img]

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2004 vid 15:54

    212.181.179.66
    Det blev insidan på Väddö för mig. Seglade i nära plattvatten (vågor tidvis 0,5-1m). Helt ensam i bra vind (bra klös torsdag!). Torsdag kraftigt nerdragen 6.6, fredag bukig (lättvindriggad) 7.5 men vinden avtog vid 15-tiden.
    Hoppas på mer de närmaste dagarna.
    Mvh

  • philippos

    Medlem
    30 juli, 2004 vid 18:37

    Insidan? Var seglar du då någonstans?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 juli, 2004 vid 07:08

    Björhövda. Mot Vätö efter Norrtälje, strax innan bron över till Vätö, tag vänster. STOR vägskylt: Björhövda. Kör till vägs ände. Stor innanfjärd framför vändplanen Björhövda, lätt att ta sig ut på fritt vatten, vinden kan komma något i stråk men i stort sett räkna av några sekundmeter jfr utsidan Väddö. Plattvattenförhållanden! Funkar bra på nordan! och NO, även VNV.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrtälje nord vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.