Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North 06 depower

  • North 06 depower

    Publicerad av eddie på 20 augusti, 2006 vid 21:04

    Mina nya Vegas 06 är supersköna… men den lilla röda grejen som är handtaget till depowern är alldeles för liten och hal, dessutom ramlade den av andra dagen. Bilden är från en 07-bom… jag skulle vilja modda med en likadan strap. Någon som har en idé?

    eddie svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stellan

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 06:39

    Flottiga fingarar

  • tomw

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 12:45

    Eddie,

    jag hade samma problem med greppet på min North bar. Skit med en konisk knopp!!! Vad tänker dem??

    Tror inte den nya loopen blir bättre, då maste man hitta loopen med fingret, inte lätt…

    Tar upp knuten och tar av den röda greppet. Köp en fet knopp på Sparrholms eller Limhamns Skeppshandel, runt 30mm dia. Tar en bit PVC rör, 10-12 outside Dia, 5-8 inner dia, och trä på den först-sedan knoppen och knuta av den. Ofta kan man hitta en kombo där pvc röret fastnar i knoppens försänkning, eller vinda spinnaker tejp runt linan under pvc röret så den inte glider upp. Röret håller knoppen ifrån cleaten vid fullt power.

    Man kan gör mer och använder: Knopp-pvc rör-knopp. Det funkar bra när man har handskar.

    TW

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 15:47

    Skall fundera på en lösning lik din Tom!
    Men det är ju fan att man skall behöva modda själv på en pryl som kostar 3300 kr.
    För drygt en vecka sen klagade jag på Pepä för att han föreslog mod. Det var innan jag packat upp min nya bom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North 06 depower

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.