Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North 5th element bar linor

  • North 5th element bar linor

    Publicerad av dameli på 20 februari, 2013 vid 16:22

    Kommande sesång blir den 3e, när bör jag byta linorna för min north 5th element bar 2011? Den är väl använd…

    johanw svarade 11 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • supersystem

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 18:27

    Jag har en 2010 bom, körd 2011/2012 en sådär 120 sessioner. Tycker mina linor ser fräsha ut fortfarande. Så jag tror nog svaret är “beror på – ser linorna slitna ut?”

  • solomin

    Medlem
    21 februari, 2013 vid 20:12

    Då linorna skall vara av ren dynema så bör de hålla länge.
    Var på ett föredrag om linor på segelbåtar och där sa man att en dynema lina töjer sig kraftigt innan den går av. Så om du märker att någon lina blivit längre än de andra(+20 cm), så kan det vara läge att byta.
    Vidare så är dynema UV stabilt, så ljuset tar inte linorna, det största hotet är värme.

  • plattvatten

    Medlem
    23 februari, 2013 vid 23:18

    @Solomin 707201 wrote:

    Då linorna skall vara av ren dynema så bör de hålla länge.
    Var på ett föredrag om linor på segelbåtar och där sa man att en dynema lina töjer sig kraftigt innan den går av. Så om du märker att någon lina blivit längre än de andra(+20 cm), så kan det vara läge att byta.
    Vidare så är dynema UV stabilt, så ljuset tar inte linorna, det största hotet är värme.

    Ok bra, jag har en styrlina som e 15 cm langre, sa jag vantar nagra manader till med att byta den.
    Me like kiteloops

  • dameli

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 20:26

    Tack för svar, en av dem är 9cm längre,

    Nu börjar våren närma sig 🙂

  • johanw

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 16:58

    de går o töja ut linorna så dom blir samma längd så slipper ni att den drar snett

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North 5th element bar linor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.