Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North bom – kryptisk längdanvisning…

  • North bom – kryptisk längdanvisning…

    Publicerad av thejudge på 9 oktober, 2008 vid 07:36

    Har en North Sails bom med lite kryptisk länganvisning. Tänkte höra om någon här kanske kan hjälpa mig att tyda denna…

    Vid varje hål står det text i följande format (A på ena sidan, B på andra):

    A 180
    A+ 190

    B 205
    B+ 225

    Någon som vet hur man ska tyda detta? Kan skicka en bild när jag kommer hem för att förtydliga lite. Har försökt mäta på lite olika sätt, men får inte riktigt till det.

    thejudge svarade 15 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • endy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:38

    Har du en +bom så gäller längden för det, annars utan plus.
    Är du osäker så är det bara att mäta.

  • thejudge

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:42
    Endy;506731 wrote:
    Har du en +bom så gäller längden för det, annars utan plus.
    Är du osäker så är det bara att mäta.

    Hmmm… då är min gissning att de båda delarna inte hör ihop. När jag har bommen inställd på ovan angivna siffror så är längden 245 cm (mäter mellan de båda fästpunkterna). Därför jag inte riktigt får ihop det.

  • surferboy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:51

    Din bom är en A, A+, B eller B+. Det framgår på bommen. Är den en A så följer du längdanvisningarna för A-stapeln. De har gjort så för att kunna använda samma bakbeslag till olika bomlängder i produktionen.

    Mvh,
    Gustav

    @TheJudge 506729 wrote:

    Har en North Sails bom med lite kryptisk länganvisning. Tänkte höra om någon här kanske kan hjälpa mig att tyda denna…

    Vid varje hål står det text i följande format (A på ena sidan, B på andra):

    A 180
    A+ 190

    B 205
    B+ 225

    Någon som vet hur man ska tyda detta? Kan skicka en bild när jag kommer hem för att förtydliga lite. Har försökt mäta på lite olika sätt, men får inte riktigt till det.

  • andreas-t

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 13:05

    Om bomen blir 245 cm har du antagligen en C-bom. Den är 205-255. Jag har en B+ och den är 185-235. Om du inte har en C-kolumn på din bom, så är det bara att lägga på 20 cm på B+-värdena.

  • thejudge

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 13:31
    Andreas T;506803 wrote:
    Om bomen blir 245 cm har du antagligen en C-bom. Den är 205-255. Jag har en B+ och den är 185-235. Om du inte har en C-kolumn på din bom, så är det bara att lägga på 20 cm på B+-värdena.

    Det stämmer, den är 205-255. Tackar för upplysningen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North bom – kryptisk längdanvisning…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.