• North Fuse

    Publicerad av dameli på 29 februari, 2012 vid 06:36

    Är sugen på en mindre kite nu när 2012 dragit igång.

    Funderar på North Fuse (mest med anledning till att jag idag kör/badar med North). De recensioner som finns är ofta baserade på 1-2 personer (om inte leverantör själva). Så min fråga är det någon som har testat Fuse 2011 eller i bästa fall en 2012….

    kalle07 svarade 12 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kalle07

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 08:19

    Fuse och Rebel är rätt lika varandra förutom att Fuse är en 4 linors (men kan köras med 5e lina) och Rebel med en loaded 5e lina. Rebel är Norths flaggskepp, bägge drakarna är högprestanda drakar för freestyle och vågor. stor windrange, lite bomtryck, reagerar direkt när du styr med bommen. En ritkigt bra allroundkite och toppkvalitet!

  • hildingdude

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 13:04

    Jag skulle säga att Fuse är lättare på bomen än vad rebellen är jag har kört 2012an men jag kör på Norths internationella team.
    Fuse är mer användbar om du är nybörjare eftersom den vattenstartar enklare och har mer basdrag.

    Ska inte säga något som är skrivet i sten eftersom jag aldrig testat dom direkt efter varandra mer än en gång!

  • dameli

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 17:05

    Tack för info Kalle/Hilding

    Då får det bli en Fuse inom kort

  • jakobb

    Medlem
    4 mars, 2012 vid 20:31

    där fick du 2 objektiva bedömningar

  • kalle07

    Medlem
    7 mars, 2012 vid 19:52

    precis

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.