Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North natural tillsammans med simmer sc 55

  • North natural tillsammans med simmer sc 55

    Publicerad av pulver på 24 maj, 2007 vid 12:08

    Hur är det egentligen med nya Northsegel? För några år sedan sades det att North segel och master hade extrema böjkurvor och att man inte kunde kombinera vare sig segel eller master med annat än just North. Sedan var det någon som sade att nya North-grejer var ganska standardmässiga och inte avvek mer från någon sorts genomsnittsnorm än tex Simmer och Fiberspar. Hur är det egentligen?

    Eller mer specifikt, funkar ett Natural 6.2 att köra på en Simmer sc55?

    Tacksam för svar!

    Pulver

    smurff svarade 16 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jomensaatt

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 16:05

    Jag har i min arsenal bla North Volcano 6,4 -01 och North Natural 7,5 -03 och kör påda på en Fibersparmast och det fungerar fint. Dock känns det som att Naturalen inte andas lika bra som mitt Volcano i toppen, om det beror på mast eller modell vet jag inte.

  • eb0n

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 19:48

    Jag kör ett North Natural 5.8 från 03 på en SC6-mast (430cm), fungerar alldeles utmärkt. Riggade tidigare seglet på en gammal 460 från Mistral…bra mycket mjukare och mer responsivt nu.

  • hankloose

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 21:16

    North Natural?! SC 55

    Herregud det e ju som å jämföra vilken lådbil som går snabbast!!!!

  • smurff

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 22:06

    Ditt North kommer säkert att funka fint med din Simmer mast.
    Det är bara att testa, Tror inte att det blir sämre än med motsvarande northmast. Tycker att Simmer sc masterna är rätt allround i böjkurva och styvhet. (och nu finns det säkert en massa kommentarer till det) De tåler en hel del oxå.

    E du inte nöjd så byt mast!
    lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North natural tillsammans med simmer sc 55

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.