Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing north new school boom?

  • north new school boom?

    Publicerad av surfted på 14 april, 2009 vid 07:09

    Någon som kört denna typ av bom? Några fördelar eller nackdelar gentemot en vanlig bom?

    kan tänka mig att den är grymt skön vid nästan allt utan just slag eller gippar då jag kan tänka mig att det är lite svårt att komma runt hörnet på bommen. Har jag rätt?

    surfted svarade 15 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jocke-g

    Medlem
    14 april, 2009 vid 09:20

    Tjena Ted

    Jag har seglat med Aero bommen istället som har haft den bomkurvan ett tag nu och jag tycker den är grymt skön kan inte säga att den har några nackdelar alls för min del. Köpte precis en till fast den kortare varianten och tunnare 26mm grepp fantastiskt skönt med tunnare grepp måste jag säga. Aero bommen är styv i alu även om jag där har en 29mm grepp. Den korta och tunna har jag valt en kol då jag misstror 26mm och alu men det fnukar nog dt med.

    Men jag har som sagt inte testat North bommen men kan starkt rekomendera bomkurvan i sig. Sök lite på Aero här på forumet så får du vet mer vad andra tycker.

    Hoppas vi ses på vattnet snart antar att du ska med till Dk med BFC??

    Joakim

  • surfted

    Medlem
    14 april, 2009 vid 09:55

    Ok nice min bom ger snart upp efter 5 år. Lutar nog åt en new school 140-190 silver serie bom från north. Tycker de har allmänt hög kvalite på sina prylar.

    Jag hoppas verkligen att jag kan åka med till danmark. Har nyligen opererat mitt knä och väntar bara på att det skall läka men det är ju trots allt ca en månad kvar så jag tror det ska gå fint. Ska bli skönt att få bli spolad av lite danska fiskluktandevågor igen. ; )

    /Ted

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing north new school boom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.