Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North power xt?

  • North power xt?

    Publicerad av surfted på 28 mars, 2008 vid 19:45

    Jag och polarn köpte var sin power xt förlängare. För mig blev det RDM varianten. Men vi båda fick problem när vi skulle rigga.
    Problemet är att tampen slirar i hjulet. Det verkar inte gå att få ner tampen i eller rättare sagt så är tampen lite för hård.

    Är det bara vi som är så jävla sopiga på att rigga med power xt eller finns det något knep. Jag vill så gärna att det skall funka för tanken är grym. Det har ju funkat bra tidigare så det borde ju funka med denna uppgraderade modell.
    Har skickat ett mail till gustav på wallen’s sport och hoppas få tips eller ting som gör att det funkar.

    Jag riggade ett vodoo 4.5 med 400 mast.

    Någon som upplevt samma sak med power xt 2008? Och vad göra? Vilken tamp funkar?

    Mvh ted

    surferboy svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 20:48

    Har kört med power xt i snart 3 år och har aldrig haft problem. Möjligen kan en sprillans nya tamp var lite styv och hal så att den slirar. Dra för hand första gångerna så slits den in lite.

  • snuffe

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 22:45

    På boards forum har det skrivits hyllmeter om olika tips and tricks. Det är ett problem — ibland typ. Men när det funkar (9 av 10 för mig) är den enastående.

  • oaxen

    Medlem
    30 mars, 2008 vid 20:39

    Hej hej!

    Chinook och Manfredi(surfsverige) verkar funka bäst. Hade samma problem med orginaltampen ett år – bytte till “maffiatampen” som funkar kanon. Har kört P.XT i fyra år och bara haft någon liten malör.

    Systemet är grymt, synd att så få fattat storheten.

  • surfted

    Medlem
    4 april, 2008 vid 06:53

    Har fått en liten uppgradering av gustav på northsails. Den gjorde verkligen underverk. Nu funkar den perfekt. Den lilla detaljen som byttes ut är den bit som pressar tampen in i hjulet när man spänner.

    Nu skall det bara testas i vatten också.
    = )

    /Ted

  • surferboy

    Medlem
    4 april, 2008 vid 06:57

    Skönt att höra att det funkar nu! Lycka till!
    /Gustav

    @Surfted 456164 wrote:

    Har fått en liten uppgradering av gustav på northsails. Den gjorde verkligen underverk. Nu funkar den perfekt. Den lilla detaljen som byttes ut är den bit som pressar tampen in i hjulet när man spänner.

    Nu skall det bara testas i vatten också.
    = )

    /Ted

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North power xt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.