Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino kites vindstyrker….

  • North Rhino kites vindstyrker….

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 december, 2001 vid 20:55

    HejEr der nogle her der kender de nye kites fra North; Rhino´en

    Hvor meget bruger de enkelte størrelser af vind….

    7,5 ???
    9,3 ???
    12,0 ???
    16,0 ???

    Håber der er nogle der ved noget om dem, hvordan svarer størrelserne i Rhino´en til fx. Naisk ARX og Cabrinha Black tip ???

    Hilsen Mic

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 13:03

    Hej!
    Jag har kört Northkitarna ett bra tag nu och har kommit fram till detta:

    Rhino 7,5 motsvarar ungefär Naish ARX 7,5 kraftmässigt även om North´en är mindre till ytan. Motsvarar ungefär Cabrinha 5,7. Jag kör 7,5:an när vindsurfarna kör 4,1-5,3(ungefär).

    Rhino 9,3 har jag inte kört, men jag förmodar att den ungefär motsvarar ARX 9,5 och Cabrinha 7,0

    Rhino 12,0 motsvarar mer eller mindre ARX 11,5 och Cabrinha 9,3. Jag kör 12:an när vindsurfarna kör 5,3 och större.

    Rhino 16,0 är ligger kraftmässigt naganstans mellan ARX 15,5 och ARX 17,5. Ungefär Cabrinha 12,2. Den kör jag fran ca 4-5 m/s upp till det att 12:an gar att köra med bra tryck, vilket är nagonstans kring 7-8 m/s.

    Genom att ha flera bommar med olika linlängder, far du ännu större vindregister pa kitarna. 12:an och 16 fungerar kanonbra även med 20m lina!

    Mvh, Christian!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 13:09

    hei.Det kan du se på “northkites.com”så kites-specifications!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino kites vindstyrker….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.