Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North rhino storlek/vikt?

• North rhino storlek/vikt?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 oktober, 2002 vid 08:34

Hej Har kitat runt med en enklare kite i sommar tänkte nu köpa någonting vassare har hört att NORTH gör bra kites.
    Väger ca 60kg ,bräda AHD 170. Rhino finns i två storlekar som kan kännas aktuella 9.3-12.0 vilken av dessa skulle passa i vind 5/6-10/12 ms. tack för bra tips .

chrille svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hugeo

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 20:54

hade nog satsat på 9.3 för 10-12m/s det är en attans bra kite, tror Lotta har en sådan till salu dessutom ring henne på 0708-113324

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 10:26

Hej!
    Väger du 60 kg och vill kunna köra i vindar runt 10 m/s är 9,3:an definitivt valet för dig. Northdrakarna är relativt kraftfulla för sin storlek, dvs du planar tidigt med dem. Jag kör 9,3:an när det blåser runt 10-15 m/s, och jag väger 78kg. 12:an kör jag mellan 8-12 m/s och 16m2 kör jag i vindar från 5-10 m/s.

9,3:an är för övrigt en grym drake, snabb och bra lyft!

Jag ha en 9,3:a att sälja, Lotta har redan sålt sin. Ring mig om du är intresserad eller om du vill veta mer om Northdrakarna. Mvh, Christian Dittrich (North Teamrider Sverige)!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 10:28

Glömde ge dig mitt telefonnummer: 0706-606035

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2002 vid 16:07

Hej Christian!
    Någon koll på när 2003 modellerna kommer till Sverige?
    Jag har ju sett bilder på dom, ser grymt fina ut. När kan jag köpa denna vackra skapelse?
    Tack på förhand, Fred.

• chrille

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 17:31

Hej!
    2003:orna har kommit. De första fyra iallafall. Fick en 12:a och en 16 nerskickad. Gryyymt fina! Har kört mest med 12:an, och är mycket nöjd. Svårt att direkt säga vad skillnaden från gamla 12:an är, men känns som RhinoII har något bättre höjdtagning(ligger längre fram i vindfönstret), bättre hårdvindsegenskaper samt grymt häng. De är ganska lika X2:an i utseende, men har mer drag för samma storlek. Kommer testa av dem ordentligt på Dominikanska i vinter.
    Finns 2st 14 på lager. Ring och kolla med Wallen på 031-181888. Kommer fler kites i november.
    Mvh, Christian!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North rhino storlek/vikt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.