• anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2002 vid 19:52

    Det kommer från italien tror jag

  • kris

    Medlem
    5 januari, 2002 vid 20:39

    USA väl (iaf ursprungligen)? *Men för all del.. jag kan ha fel…*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2002 vid 22:23

    Sys där arbetskraften är billigast, genom åren bl a i Indien, Bangla Desh, Kina osv.

  • oscar

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 02:18

    TYSKLAND! Men huvudkontoret är flyttat till Osterrich! Kai Hopf huvuddesigner.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 17:32

    Kommer ifån????
    De kommer absolut inte från Tyskland, sitter det segelsömmare där och syr? Tro inte det! Då skulle seglen kosta otroligt mycket mer för så funkar det, produktionen läggs där arbetskostnaderna är lägst.

  • royalbeastieboy

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 19:04

    north kommer från USA men har massor av loft i princip hela världen, sverige, norge, danmark, argentina, sydafrika, anywhere. var windsurfingseglena sys har jag däremot ingen aning om, alla andra segel sys på de lokala loften förutom 3dl som gjuts på en speciell fabrik

  • dr-masse

    Medlem
    7 januari, 2002 vid 09:55

    Som sagts är loftet från USA och är riktigt stora segelmakare (störst?) för olika former av segelbåtstyper och tävlingar (entyps och annat). Vindsurfing är väl en försvinnande liten del av deras business. Som för de flesta andra… 😉 (Neil Pryde drar in bra mycket mer på väskor och våtdräkter, tex)

    Dock misstänker jag att “Boards and More” eller va rom nu heter (Mistral, F2, Fanatic, Arrows samt North å nåt mer kanske) på något sätt pröjsar för att få använda North-loggan på windsurfingsegel, tror inte att North Sails själva “äger” vindsurfingdelen utan snarare glatt tar betalt för loggan numera. Om jag inte är fel ute så sys North på Sri Lanka (där även Ezzy och Naish syr sina segel).

    Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.