Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing North Warp 2008

  • imported_macts

    Medlem
    5 februari, 2008 vid 09:21

    Min Franska är helt obefintlig…..men det verkar som att dom har övergett 460 mast till 7,8 (kanske det redan gjordes till -07??) och satsat på 490.
    Naish har gjort samma sak. 7,8:an 2008 ska riggas på 490 (Naish 7,6 -07 kördes på 460)

  • kapten-k

    Medlem
    5 februari, 2008 vid 11:45

    ser väldigt platt ut det seglet.nedersta cambers ser inte ut att ha rullor.
    när gick north i från gafflel cambern som jag har mitt gamla iq? nån som vet?

  • fredrik-ygge

    Medlem
    5 februari, 2008 vid 13:29

    babelfish.altavista.com ger något, se nedan.

    Gå till babelfish och skriv in adressen till testet så kommer det dessutom ut översatt med bilder och formattering.

    TEST WARP 7,8 2008 With ground: Cambers with caster like 2007 – 2?illets with the back +: Reinforcement on the bracket of slat limiting thus the wear of friction wish veil Reinforcement at the head of veil Cleaner rubber band in the bottom of the veil Test conditions: New veil recovered in the conveyor the morning even and unpacked on the spot. Saturday January 19, 2008, lake of the water of hour Belgium 15 20 n?uds, everyone sails between 5,7 and 7,0m² Very cold water Board I sonic 101 2007 and SL2 36 Gréée at the beginning with Platinium 490 2008 as recommended, then which assembled with one 460 in 2007 Rather easy Gréage, the sail requires less tension than last year A little less hollow than in 2007 On water Veil blocked enough, it leaves early, Excellente revival after the jibe, the cambers pass but without more, and the sail remains physical with high mode. + the sail accelerates extremely even with light meadows. Second test the same day, I Grée the sail with platinium 460 and 40 of extension House. On water: veil softer and better for me in the opera hats. The cambers pass nickel to the jibe After 3 hours of VOR I stop because of my cold feet Conclusion with the first VOR with the new sail A little less hollow in bottom the veil to the first gréage Easier with one 460 for an average gauge Very good revival after the jibe. All that to refine with next the VOR.

  • surferboy

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 19:22

    2006 kom det helt nya cambers med rullar längst ut på tipparna. Se reklamfilmen med kai Hopf på North’s hemsida: http://www.north-windsurf.com/ (4:e uppifrån). Om du tycker att det ser platt ut så får du ta dig till F2 Speed Challenge i vår för att se dem i verkligheten. Du får gärna testa mina också om du söker upp mig på plats. North snackar om Dragster-effekt och det är inte tomt prat.

    Mvh,
    Gustav

    @Kapten K 442910 wrote:

    ser väldigt platt ut det seglet.nedersta cambers ser inte ut att ha rullor.
    när gick north i från gafflel cambern som jag har mitt gamla iq? nån som vet?

  • kapten-k

    Medlem
    9 februari, 2008 vid 16:59

    @Surferboy 443704 wrote:

    2006 kom det helt nya cambers med rullar längst ut på tipparna. Se reklamfilmen med kai Hopf på North’s hemsida: http://www.north-windsurf.com/ (4:e uppifrån). Om du tycker att det ser platt ut så får du ta dig till F2 Speed Challenge i vår för att se dem i verkligheten. Du får gärna testa mina också om du söker upp mig på plats. North snackar om Dragster-effekt och det är inte tomt prat.

    Mvh,
    Gustav

    Det är nog killen på bilderna som har riggat det platt.
    Jag är grymt nöjd med min -99 eller vad det är.
    Är det fortfarande “högtrycks cambers” på north dvs att cambern och lattan sitter ihop , men inte med mastfickan? det gör ialla fall att det inte blir veck i mastfickan.

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2008 vid 17:40

    Tycker han har riggat seglet rätt. Mina Warp 2006 såg likadana ut, och fungerade klanderfritt.

  • trefyrafyra

    Medlem
    9 februari, 2008 vid 18:44

    @Kapten K 443830 wrote:

    Det är nog killen på bilderna som har riggat det platt.
    Jag är grymt nöjd med min -99 eller vad det är.
    Är det fortfarande “högtrycks cambers” på north dvs att cambern och lattan sitter ihop , men inte med mastfickan? det gör ialla fall att det inte blir veck i mastfickan.

    Det är en av fördelarna med North, att man kan ha ett segel från 99 och fortfarande är helt och går att segla med (grym kvalité),

  • hankloose

    Medlem
    9 februari, 2008 vid 20:47

    Typ motsatsen till din klyvna F2 missil…..har du testat att reklamera?

  • trefyrafyra

    Medlem
    9 februari, 2008 vid 20:57

    @Hankloose 443847 wrote:

    Typ motsatsen till din klyvna F2 missil…..har du testat att reklamera?

    Lite svårt på 2år gammal bräda .I år tar F2 bort pipsen
    blir nog bättre hållbart och lättare brädor (vad jag mins så reklamerade du 1 eller2 f2 brädor pga. att pipsen paja.)

  • hankloose

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 11:20

    Jag fick tre nya helt sjukt! Men 06 modellen va bra mycket tyngre (starkare)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing North Warp 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.