Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing northsegel o rdm???

  • northsegel o rdm???

    Publicerad av jotte på 17 september, 2004 vid 12:45

    Tja
    Jag är lite sugen på att byta upp mig vad gäller master o funderar därför på att köpa två nya rdm-master till mina ns-segel istället för min gamla 30% gunmast. Har tyvärr hört rykten att rdm-master och northsegel inte funkar så bra ihop. Nån som har nån erfarenhet av detta? Är det något som en intermediatesurfare påverkas av?

    tacksam för svar

    jocke

    jotte svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ulfp

    Medlem
    17 september, 2004 vid 14:38

    Har likartade funderingar. Jag kör powerex RDM och funderar på att köpa North Duke eller Instinct (6.2 och 5.3). Nån som har provat något liknande?

  • styret

    Medlem
    17 september, 2004 vid 19:39

    om du ahr ns ochs ka byta master så skulle jag utanm tvekan byta till riktiga northmaster istället.
    visst det kasnek itne är lika ballt med sdm men seglena lär bli riktigt bra, bättre än vad dom redan är liksom.

    jag har duke 6.2 och 5.4 till salu i typ oktober…

  • steffo

    Medlem
    17 september, 2004 vid 21:13

    Jag har NS Superstar 4.2, 4.7 och 5.3 som jag kör med Gulftech 430 och Challenger 400. 5.3 och 4.7 är grymmt sköna. 4.2 skänns lite stel men det ska ju vara en 370 mast till den.

    Har inte provat med SDM men kan det bli så mycket bättre?

    /Steffo

  • styret

    Medlem
    17 september, 2004 vid 21:17

    har nite provat själv heller. men vad jag emnar är alltså att det nog är bättre att köpa norths egna master eftersom dom väl kör med typ g-curve eller nått sånt än att fläska på med en lika dyr rdm.

  • racso

    Medlem
    18 september, 2004 vid 07:21

    Har kört skinny till mina instinct i ett halvår, men var inte så väldans nöjd. Köpte dom för hållbarhet för wave och greppvänlighet till freestyle. Just mina var för styva för seglen och böjde inte rätt nedanför bommen. Bytte precis till north viper 75 och nu står allt rätt till, fina att dra nedhal och fina att segla.

    Och är du ute efter “greppbarheten” så funkar det finfint med north tack vare dropshapen.

    North är nog tyvärr ett av de mest mast-känsliga märkena på marknaden.

    /Oscar

  • jotte

    Medlem
    18 september, 2004 vid 16:34

    hmm.. hade planer på att köpa challengers rdm eftersom de inte kostar skjortan men det får nog bli north ändå.. ingen som vill sälja???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing northsegel o rdm???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.