Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Np combat på powerex mast?

  • Np combat på powerex mast?

    Publicerad av men på 2 september, 2006 vid 14:59

    har en 400 rdm mast från powerex och har funderingar kring att köpa ett np combat 5,2 från 2006, nån som vet hur dett funkar ihop eller om powerex master ens fungerar ihop med np?

    micke

    kinetic svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jakob_s

    Medlem
    2 september, 2006 vid 17:12

    Har inte Maui surfarna kört Powerex RDM och NP i flera år…?

  • willyskipper

    Medlem
    2 september, 2006 vid 17:43

    Leta på http://www.neilprydemaui. com s forum de brukar svara på såna frågor. Har för mig att man får dra mer i nedhal och uthal och därför får ett segel med mindre vindregister. Jag hade inte kört den kombinationen, tycker om när det passar som det skall, men det är ju en smaksak. En del skiter i om det passar optimalt och har kul ändå och jag förstår dem också!

    Johan

  • ubbe

    Medlem
    3 september, 2006 vid 06:55

    Aloha!
    Kör NP Combat 06 på Powerex samt Simmers RDM master. Funkar fin fint tycker jag.
    /Honken

  • Oregistrerad

    Gäst
    3 september, 2006 vid 08:34

    Jag tycker att det funkar riktigt dåligt med combat 05 och simmer rdm.

  • kinetic

    Medlem
    3 september, 2006 vid 08:48

    Annars kan man ju köpa nya Fiberspar Radius 400cm (95% kol RDM) för 300Euro inkl frakt till sverige i tyskland, den masten kanske passar bättre?

  • jakob_s

    Medlem
    3 september, 2006 vid 09:38

    vilken butik i tyskland ?

  • kinetic

    Medlem
    3 september, 2006 vid 09:56

    Jakob_S:Från den tyska generalagenten:-). De “auktionerar” ut masterna på ebay.de, jag köpte min Fiberspar Reflex 7000 årsmodell 2006 där för 369Euro samt en Reflex Wave 400cm 70% kol (inte årets mast men ny!) + 40Euro i frakt (upp till 4 master så det lönar sig att gå ihop o göra samköp). Utropspriset på “min” mast var 369Euro, “Köp nu priset” 399Euro, men det var ju ingen direkt rusning efter dessa master så jag la ett bud på utropspriset i sista stund (var den enda som gav bud). Så regga dig på ebay för aukionen på 400cm masten e slut om ca 10h, de räcker med att du lägger ett bud på lägsta möjliga pris (259Euro), de lär dock komma fler tillfällen.
    Företagets hemsida är: http://www.choppywater.de

  • kinetic

    Medlem
    3 september, 2006 vid 10:09

    Finns även en Tidal Wawe 400cm (65%) för 220Euro inkl frakt, finns många fler master än så iofs:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Np combat på powerex mast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.