Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP Supersonic ????

  • NP Supersonic ????

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 oktober, 1999 vid 18:16

    Behöver tips från några som testat NP Supersonic.

    Vad tyckte ni om det?
    Verkade den där nya toppen funka bra?
    Någon som kan jämföra med tex NP Soul, Supernova, Simmer Zero eller andra camberlösa segel.

    Tacksam för alla svar /// Spekulant

    stefan-v svarade 24 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 1999 vid 19:51

    Supersonic är ett suveränt segel
    Har provat 6.7 under hela 99. Man bör nog ha NPs freeride rigg.
    6.7 klara riktigt hårda vindar och är verkligt lätt manövrerbart och vinner de flesta tester klart
    Med tillhörande NP rigg har man en optimal segel/rigg kombination
    Men seglet saknar något av bottendrag av just denna anledning
    letar jag vidare efter ett bra camber segel. NP har ju kommit precis med ett sånt.
    Finns på Surf P. Men i hård vind. Perfekt

  • n

    Medlem
    28 oktober, 1999 vid 23:43

    Ja, som sagt, supersonic klarar hård vind. Min polare på 83kg var ute i onsdags med sitt 7,4 när jag var ute med mitt maxdragna 7,0 North Spectro då jag ligger på 71kg.

    Skulle jag ha ett skulle det vara ett runt 7,0. Under det är det vågsegel som gäller om man vill ha kul.

    -n-

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 1999 vid 17:03

    Kanske bör du spana in nya NP/Diablo också
    Det gör jag just nu

  • stefan-v

    Medlem
    31 oktober, 1999 vid 19:05

    Hej! Supersonic är åter till RAF seglen som fanns på 80-talet, men med ett nytt och bra koncept! Efter att ha seglat massor av olika cambersegel kan jag säga att Supersonic är ett otroligt skönt segel. Lätt att rigga och med bra drag. Supersonic är allt som allt det bästa segel jag haft och jag har 7,4 och 9,0. Kombinerade med en 292 maxvolymad course. Det finns naturligtvis segel med bättre grunddrag och segel som tar bättre höjd, men som freeride tycker jag att Supersonic är ultimat. Tävlar du är Sonicen inte ditt val! Sen kan vi snacka hit och dit om detaljer. Det kan vara mkt individuellt. Bäst är att prova (om du får tillfälle). Det kan finnas freeride segel som passar just dig bättre. Varför inte titta på Simmer? Det är mkt en fråga om känsla tycker jag. Lycka till med ditt val. Stefan V

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP Supersonic ????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.