• nemo

    Medlem
    29 oktober, 1999 vid 17:51

    Har kört 8.2 och 6.7 grymma freerideriggar. Mycket bättre toppend än supersonic
    vidare ett förvånasvärt vindregister. Vill man slippa cams och komma så nära raceprestanda som möjligt är det ett supersegel. Har ej provat nya Naish NOA IV eller North Trans AM men de är säkert snarlika fast något billigare.

  • linsurfer

    Medlem
    30 oktober, 1999 vid 07:42

    Kan rekommendera denna typ av segel. Har ett Naish NOA III 7.0 -99 7 lattor 0 cams. Supernöjd!!! Stabilt och bra inga problem när man är överriggad, toppen bar tvistar och farten ökar. Även kul att lattja med, känns nästan som ett stort vågsegel. Enda man kan klaga på är bottendraget men riggar man rätt är det inte stor skillnad mot ett cambersegel.

  • kenneth

    Medlem
    30 oktober, 1999 vid 09:03

    Jag hade Z-1or innan. Köpte två Diablo. Ett 7,7 och ett 6,7.
    Må säga att jag är imponerad. Bra bottendrag måhända att jag inte kan segla dom lika överriggad. samt ett cambersegel går igång lite tidigare. Och håller bättre i vindhålen men det är marginellt. Men detta uppvägs av priset och hanterbarheten av dessa segel.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.