Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

  • Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

    Publicerad av surfineurope på 12 september, 2005 vid 09:36

    Ladda hem det tredje numret av vår tidning och ladda upp inför höststormarna med reportage om hur du sätter en Willy Skipper och hur du bäst klär dig mot kylan. Dessutom massa läckra bilder och spännande tävlings- och resereportage!

    Titta in på http://www.surfineurope.net

    wind0503.jpg

    surfineurope svarade 18 år, 8 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2005 vid 11:34

    Bra jobbat ! Kul att läsa er tidning !

  • rasmus_w

    Medlem
    12 september, 2005 vid 12:37

    Jag passar på att kommentera lite saker genast, fast jag inte har läst hela.

    Våtdräkter:
    Att man blir förbannat utmattad när man ger sig ut med torrdräkten i isvatten beror inte bara på att den är tjock och blir styv i kylan. Det kan också vara uttorkning, dräkten är varmare än man tror. Lösning: Drick rejält med vatten!

    Visst är en plastbag skön, men lite liggunderlag, en sån där sittplatta för 29:- som sportaffärerna har eller lite bubbelplast att stå på rockar jättehårt när man byter om på kall, våt mark.

    Tävlingarna: Ställde inte Frida Wiraeus upp i Pozo och Lanzarote? Jag hade för mig att hon till och med klarade sig rätt bra.

  • surfineurope

    Medlem
    12 september, 2005 vid 13:05

    Det stämmer att Frida var med. Missade tydligen henne i resultatlistan. Hon slutade nia i wave på Pozo, och 11 i Super-X, Lanzarote.

    Kommentera gärna tidningen på vår hemsida.

    http://www.surfineurope.net/phpBB2/viewtopic.php?t=26&cat=wind&lang=swe

    /Jonas

  • gurra1978

    Medlem
    12 september, 2005 vid 13:13

    Varför måste man vara inloggad för att ladda ner tidningen?

  • surfineurope

    Medlem
    12 september, 2005 vid 15:30

    Om du tycker det är jobbigt att logga in så klicka i den lilla rutan som säger “Logga in mig automatiskt” så slipper du det i fortsättningen. Vi behöver inloggningen för att ha koll på hur många som läser tidningen. Se det som ditt lilla bidrag till att vi faktiskt har något som kan liknas vid en svensk vindsurftidning. Vill du bidra mer så tipsa vänner och kollegor om tidningen så att fler registrerar sig och laddar hem den. Ju fler läsare desto större möjligheter har vi att göra en bra tidning. Både Ola och jag jobbar mer än heltid vid sidan av tidningsarbetet och är beroende av annonsintäkter så att vi kan köpa in reportage om vi skall orka driva det här i längden…

    /Jonas

  • pure

    Medlem
    12 september, 2005 vid 16:38

    Tack för tidningen.. väldigt najs med gratis
    tidning och mycket intressant läsning.

  • jps

    Medlem
    12 september, 2005 vid 17:21

    Snabbläste ett nr tidigare idag. Mycket proffsigt! Bra innehåll och helt OK layout.

    Mer av den varan tack!

    För min del är det inga problem att man behöver registrera sig. Hjälper det er med sponsorintäkter osv så är det väl bara bra.

    smile.gif smile.gif smile.gif

  • tiki

    Medlem
    12 september, 2005 vid 18:22

    Istället för att som Svenssons oftast lägga ner tid på saker som handlar om att tjäna pengar, gör ni den här insatsen. Storstilat!

    Har i skrivande stund inte läst färdigt numret men såhär långt har även detta nummer gett mig mycket nöje.

    En fin insats för sporten.

    /Jonas

  • surfineurope

    Medlem
    13 september, 2005 vid 09:24

    Blev lite nyfiken – hur många skriver egentligen ut tidningen och hur många läser den på skärmen? Vi fick en intressant kommentar om att det blir en del skrollande när man läser tidningen i det nuvarande formatet. Skulle det vara bättre med en mer skärmanpassad layout?

    /Jonas

  • ola_p

    Medlem
    13 september, 2005 vid 09:35

    I avsaknad av en bra skrivare så läser jag den i nuläget på skärmen, men tänkte dra ut ett ex på papper, det är ju mycket trevligare egentligen. laugh.gif

  • soulandradical

    Medlem
    13 september, 2005 vid 09:47

    trevlig tidning!
    jag printar den, trevligare helt klart tycker jag oxå, även om bilder etc inte alls blir detsamma i Svart/Vitt.

    det skulle nog gå att anpassa den så att det blir bra både för skärm och utskrift så täcker ni ju in båda kategorier.

  • ola_p

    Medlem
    13 september, 2005 vid 09:48

    Liggande a4! grin.gif tongue.gif

  • Knatte

    Gäst
    13 september, 2005 vid 09:52

    Som du redan vet, så läser jag tidningen på skärmen smile.gif
    Och då upplevde jag att det vart mycket scrollande wink.gif

    Men hade jag haft en vettig skrivare (som inte slukar så jävla mycket bläck) så hade jag garanterat skrivet ut den.
    Blir en bättre känsla med att läsa på papper….

  • ola-h

    Medlem
    13 september, 2005 vid 10:25

    Ligganda a4 kanske är en bra kompromiss. Grejen är dock att dels finns det redan rätt mycket bra papperstidningar. Dessutom, om vi satsade mer helhjärtat på en tidning som i första hand var avpassad för skärmen så kunde vi på sikt använda lite mer av den funktionalitet som pdf-formatet erbjuder.

    En problem med den nyvarande layouten är ett vi i praktiken inte kan använda hela uppslag, dvs inte har stora fina bilder som täcker mer en en enstaka sidbredd.

    Så kanske kan man formulera frågan så här: Vad prioriterar ni: klassiskt tidningskänsla vid utprintning (stående format) eller bättre upplevelse vid läsning på skärmen?

  • lars_k

    Medlem
    13 september, 2005 vid 10:43

    Jag sparar på skogen och miljön och läser på skärmen. wink.gif Förstår inte riktigt varför skriva ut den. Klart det blir ju svårt att läsa den på muggen förstås, utan laptop…
    Bra tidning! Gratis är alltid gott. =)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.