Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nrs kajak handskar?

  • oscar

    Medlem
    27 oktober, 2013 vid 17:21

    Ursäkta min särskrivning!

  • bicless

    Medlem
    27 oktober, 2013 vid 18:16

    Kanske funkar men gissar sämre än de bästa som är gjorda för vindsurf. De som fokuserar på att göra bästa möjliga vindsurfinghandsken ( dakine, ION, mystic mfl) sliter sitt hår för att lösa motsatsförhållandet mellan värme, greppdiameter och kramprisk. Man förböjer mm för att hitta nått som funkar. Kajak har annat fokus, mindre väta inte lika mycket häng i paddeln som i bommen.

    Många har experimenterat med vågsurf, fiskehandskar, seglingshandskar mm och väldigt svårt hitta nått som både är varmt och funkar.

  • oscar

    Medlem
    27 oktober, 2013 vid 18:27

    Mmm har själv gått igenom det mesta. CWM funkar ju men lämnar mkt att önska avseende passform, smidighet mm. Får se om jag beställer ett par 0.5 mm. Kanske funkar för lite mtb annars.

  • dr-masse

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 07:33

    Oscar, tycker de ser ganska lovande ut. Varför inte skriva till de och fråga vilka de tror skulle kunna funka bäst för vindsurf?

    Även jag tycker att DaKine CWM funkar, men har rätt mycket förbättringspotential. Drömmer om en fungerande fingerhandske för vindsurf…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nrs kajak handskar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.