Nu är det FORTFARANDE vind

Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av pipe69.

• Författare
     pipe69
    Deltagare

Hej Stockholms-Kitare!

Efter 6 timmar surf i helgen har jag inte nog än – men var var ni (förutom Oskar).

Ringde nyss till Landsort och det blåste 18 m/s. F.., att man sitter på kontoret nu. Fundera på att ta veckan “off”. Speciellt om jag tittar på vindutsikterna för resten av veckan (styrkor i beaufort)!

Länk: http://www.wetteronline.de//cgi-bin/windframe?10&LANG=de&WIND=g008&KUST=00119

Windvorhersage für die Region Östl. Stockholm Ortszeit
    Di, 30.10. – Mi, 31.10. – Do, 01.11.
    morgens W 6 S 3-4 N 8
    mittags NW 7 SW 6 N 8
    abends NW 5-6 W 6 N 7

Trend für die Region Östl. Stockholm
    Fr, 02.11. – Sa, 03.11. – So, 04.11.
    Höchst-
    Temperatur 8°C 12°C 10°C
    Tiefst-
    Temperatur 2°C 8°C 4°C
    Wind SW 6 NW 6 W 6

Planerna är som så:

Imorgon Kiting, Torö
    Torsdagen, vindsurfing, Görvalnsbadet
    Fredagen, lördagen, söndagen, kiting, Torö

Hoppas vi ses –

Ingo

Tjena Ingo!

Hur gick det på er presentation i Chalmers-bastun förra veckan, såg att du skulle vara där. Tyvärr hade jag tentor då så det var koma på annat sätt här. Här på västkusten har det varit helt galen vind senaste veckan och idag är det dags att testa på det igen. Ha det bra så länge.

/Erik

Räkna med att jag dyker upp i helgen på torö 🙂
    Otroligt med mycket jobb nu i veckan för att hinna med nöjen.. 🙁

//Piotr

pipe69
    Deltagare

Erik, det var väl intressant att hitta nåt om jobbet här. Mötet i “bastun” blev tyvärr inställt pga. för lite anmälda deltagare :-(. Kommer att prata om samma ämne på KTH på tisdagen, du är välkommen att titta in om du skulle vara i Stockholm – vid de lovade västvindarna skulle det ju kunna hända att du blåsas över hit ;-). Var själv ute i Sätra/Mälaren på eftermiddagen ;-D.

Ha det så länge, vi kanske ses på västkusten eller Öland nångång.

Ingo

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account