Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Mauiresan bokad

  • nachoman

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 11:47
    Lars_K;625170 wrote:
    Jag hyrde inte grejor själv men det jag hörde var att försäkringen på hyrgrejor bara gällde segling vid Kanaha. Alltså får man skippa de roligare (och stenigare…) ställena som Kuau eller Hookipa. Men det ligger helt klart nåt i att inte ta med grejor alls eller bara rigg. Antingen kan man köpa en beg bräda eller beställa sej en skön custom.

    Menar du att man inte får köra hyrgrejor på de andra stränderna, eller att man får det men dock utan försäkring?

    Då får man ju betänka att ens egna grejor alltsom oftast inte heller täcks av någon försäkrning.

    Jag VILL dit men jag skulle aldrig palla att släpa med mig hela kitet!

    Hoppas att ni får en grym resa.

  • maxx

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:46

    Tar med rigg.
    Letar bräda att köpa på Maui.
    Sugen på en quatro quad.

  • lars_k

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:55
    Nachoman;625183 wrote:
    Menar du att man inte får köra hyrgrejor på de andra stränderna, eller att man får det men dock utan försäkring?

    Då får man ju betänka att ens egna grejor alltsom oftast inte heller täcks av någon försäkrning.

    Ja. You pajj you buy gäller alltså. Inte så konstigt egentligen, är ju ganska stor risk att man mosar grejorna på Hookipa. Sen kan säkert uthyrarna se lite mellan fingrarna lite inofficiellt mha den rådande Aloha-feelingen. Men det är nog inget man ska räkna med när man kommer tillbaka med brädan i två delar…

    Har man egen bräda så plastar man ju gladeligen ihop dingarna man får, precis som man gör hemma…

  • lars_k

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:57
    Maxx;625197 wrote:
    Sugen på en quatro quad.

    Japp, det blev en Quatro-quad custom för mej med. Grym planka! Beställ den bara i god tid, maila Pascal Bronniman på Quatro.

  • nachoman

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 13:03

    Fyyyy… jag vill dit!

  • xhib

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 13:51
    Lars_K;625170 wrote:
    Jag hyrde inte grejor själv men det jag hörde var att försäkringen på hyrgrejor bara gällde segling vid Kanaha. Alltså får man skippa de roligare (och stenigare…) ställena som Kuau eller Hookipa. Men det ligger helt klart nåt i att inte ta med grejor alls eller bara rigg. Antingen kan man köpa en beg bräda eller beställa sej en skön custom.

    Försäkringen gäller inte heller på Kanaha när det är “High surf warning” vilket det är när det är lite större vågor.
    Dvs försäkringen är i praktiken mer till för kastfall och liknande.

  • easyrider

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 12:25

    dito
    februari 2011

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Mauiresan bokad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.