Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nu får det vara nock

• nu får det vara nock

Publicerad av logo på 8 mars, 2003 vid 20:52

var blev flowen inom vindsurfingen av? Jag menar stimmande och flängande som i freestyle, vad är meningen ? De flesta av oss som vindsurfar gör det inte för vårt levebröd, vi gör det för vårt välbefinnande och rekreation, vilket i och för sig proffsen kanske också gjorde en gång i tiden. Hade en lång diskussion med Robby Naish när han var här i sommras. Efter att alla hade varit framme och visat sin vördnad för den “stora guden” bjöd jag på en kall pripps blå export (mega kite showdown, det blåste dåligt för vindsurfing och jag hade en kylväska öl med mig för att kolla in guden ; -) Han menade i alla fall att det hade gått för långt inom vindsurfing, därav kite där det finns lite av upptäckade och glädje kvar, som cristoffer columbus. Många tänker, klart han säger så, han vill sälja så många kites som möjligt. Men när fan var Dunkerbeck, Stone eller Bringdal på Ljunghusens strand och tog sig tid att snacka med en mr noboby…

Stone = JP boards och Np Sails
    Dunkerbeck = Proof boards och Np
    Bringdal = AB+ och Simmersails
    Alla vill sälja men inte möta sina kunder, ja ja

Jag vindsurfar för att komma ifrån jobbet, alla krav osv, för att slappna av helt enkelt. Total frihet, havet, vinden och vågorna som är bästa vännerna just då. Jag tror jag vet vad jag talar om, min hobby har blivit mitt yrke, arbetar som fotograf.

Seglar Mistral och North ( fick Mr Naish´s kite och bräda mot ett par kalla pripps, not for sale)

/ Mammut

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • waterboy

Medlem
    9 mars, 2003 vid 00:12

Säger bara en sak: RESPEKT !!!!!!!!!

ska nog testa det där med kalla ölen på nån anna “cooling”.
    för övrigt så vet jag inte vad jag tycker…

• voodoo

Medlem
    9 mars, 2003 vid 07:23

De andra du snackar om bjuder nog också ordentligt på sig själva,
    sedan att dom inte just åker till DIN strand är ju en annnan femma och knappast ngn annan orsak för Robby att vara just där än affärer!
    Är du på GC och vill snacka lite med Bjorn så är han inte sen att hänga på! Likaså Stone som jag säkert satt och snackade med en timme under tävlingarna i pozo -98, tror knappast heller att Bringdal skulle vara på ngt annat vis.
    De flesta windsurfare delar ju samma intresse och tycker det är kul att snacka lite oavsett om vi ser upp till dom eller inte!

• endy

Medlem
    9 mars, 2003 vid 13:35

Klart det är kul när de stora ikonerna är på besök, tyvärr är ju inte svedala windsurfingenscentrum (ja för så mig så klart smile.gif). Jag har ingen erfarnhet av de “kändisar” som finns i världcupen etc men de gånger bringdal är hemma här på besök så tror jag han är väldigt ödmjuk och trevlig han me.

Ta de lungt med brädan wink.gif
    Surf on over out

• logo

Medlem
    9 mars, 2003 vid 13:59

Klart att Dunkerdeck är cool han med, han försökta dricka mig under bordet på Corky´s (ligger i Corralejo på fuerteventura för dem som inte vet) men se där gick han bet….utmana aldrig en skåning i gammeldanskdrickning, även om Dunken själv har danskt ursprung. Åkte med honnom dagen efter till cotillo och då hade man inte mycket att sätta emot…en knäckt mast, en mosad bräda i shorebraeket, när Dunken lite halvbakis lattjade runt i vågorna som om han inte gjort annat……har han det 😉

/ Mammut

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2003 vid 09:37

wow, det är jättekoolt att kunna dricka mycket, verkligen…
    /HerrV

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nu får det vara nock

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.