Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu kommer vinden – äntligen!!

  • Nu kommer vinden – äntligen!!

    Publicerad av challgren på 26 september, 2016 vid 16:07

    Så gött!
    Bara att vila ordentligt nu för från onsdag pangar det på ordentligt i hela landet!!

    billie svarade 7 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • john1

    Medlem
    26 september, 2016 vid 17:52

    Och just på onsdag skall bilen till verkstaden.
    JJ

  • hakuna

    Medlem
    26 september, 2016 vid 18:36

    Har flaggat för dålig närvaro på jobbet onsdag-fredag! Det kommer bli great!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    26 september, 2016 vid 19:40

    Vilken otur att man måste åka till Skåne på torsdag morgon😀

  • surfing

    Medlem
    26 september, 2016 vid 19:51

    Jag tog ledigt hela veckan! mental förberedels och packa släpan…… Den här “nybörjaren/talanglöse” surfaren skall i alla fall vara med! som jag väntat! det blir fjärde eller möjligen femte surfet i år! (jo varit sjuk mer eller mindre hela sommarn, och bor desutom på höglandet)

    Släpet är nytt, segel är nya! master är nya, våtdräckter är nya, VINDEN ÄR NY!

    Blir Haga för mig… vet inte om pålands vind är det bästa…. men tid på vatten, tid på vatten!….

    Så, jag hoppas jag pallar med 3!!!! dagar med surfing! (dåligt tränad, dålig teknik)

    SIST MEN INTE MINST: hoppas på lite sälskap mitt i veckan!

  • jlhp

    Medlem
    26 september, 2016 vid 20:16

    Har kört D2 1-4 ggr i veckan i en månad nu. Det är så länge jag haft en bräda, och så mycket familjen tillåter…

    Men jag klagar inte över att få vindsurfa istället för att brädsegla 🙂

  • surfing

    Medlem
    26 september, 2016 vid 20:29

    D2? Är det en sådan där rundbottnad historia jag läst om här på “forat” ? Är det värkligen så kul som de beskriver det? hur passar det i små sjöar där det blåser fråm 3 håll samtidigt? för oss ( mig) som är dåliga windurare.

  • jat

    Medlem
    26 september, 2016 vid 21:55

    Jobbet meddelat kring planering för slutet av veckan. Nu blir det surf

  • jlhp

    Medlem
    26 september, 2016 vid 22:22

    @surfing 741411 wrote:

    D2? Är det en sådan där rundbottnad historia jag läst om här på “forat” ? Är det värkligen så kul som de beskriver det? hur passar det i små sjöar där det blåser fråm 3 håll samtidigt? för oss ( mig) som är dåliga windurare.

    Stämmer.

    Nu var det verkligen inte min mening att sno tråden utan bara retas en liten aning. Har själv klagat i 25 år på dåligt med vind…

    Kul och kul, det är inte vindsurfing, utan brädsegling. Men jag har blivit glatt överraskad över hur kul jag tycker det är. Det finns mycket annat som också är kul, var och en må bli salig på sitt. Kan vara värt att prova i alla fall. Har inte testat insjösegling själv (än) men tror att det borde funka fint.

    En av poängerna är att man kan segla i 0,5 m/s, dvs nästan varje dag och det är ju kul! Bortsett från SUP, skate och schack vet jag ingen annan brädsport som klarar det. Personligen gillar jag själva seglandet men tycker båtar blir tråkigt, för enkelt, bara att åka med, på brädan står man på vattnet och håller vinden i händerna 🙂

    Svårt-ja, omöjligt -nej, och jag är en mycket glad amatör tämligen befriad från talang;-)

  • mag

    Medlem
    27 september, 2016 vid 19:46

    Löven börjar prassla mer, vågorna hörs igen för första gången på lääänge, höga moln rör sig fortare nu uppe bland stjärnorna, det känns att det är oväder på gång. Resterna av det tropiska ovädret Karl närmar sig.
    Möten är som bortblåsta och bussen är fullpackad.
    Men till morgonpasset är det gångavstånd. Utan segel. Innan frukost.

    På kvällen riggar vi dammiga småsegel igen. Det blir en riktigt bra dag imorgon!

  • hakuna

    Medlem
    27 september, 2016 vid 20:00

    @Mag 741429 wrote:

    Löven börjar prassla mer, vågorna hörs igen för första gången på lääänge, höga moln rör sig fortare nu uppe bland stjärnorna, det känns att det är oväder på gång. Resterna av det tropiska ovädret Karl närmar sig.
    Möten är som bortblåsta och bussen är fullpackad.
    Men till morgonpasset är det gångavstånd. Utan segel. Innan frukost.

    På kvällen riggar vi dammiga småsegel igen. Det blir en riktigt bra dag imorgon!

    Poesi!
    Det sjunger i träden. It’s on!

  • callevader

    Medlem
    27 september, 2016 vid 20:37

    @Mag 741429 wrote:

    Löven börjar prassla mer, vågorna hörs igen för första gången på lääänge, höga moln rör sig fortare nu uppe bland stjärnorna, det känns att det är oväder på gång. Resterna av det tropiska ovädret Karl närmar sig.
    Möten är som bortblåsta och bussen är fullpackad.
    Men till morgonpasset är det gångavstånd. Utan segel. Innan frukost.

    På kvällen riggar vi dammiga småsegel igen. Det blir en riktigt bra dag imorgon!

    Vackert!

  • pedersen

    Medlem
    28 september, 2016 vid 18:52

    Ojojoj, vilken dag.
    De dammiga småsegel blev som nya i tvätten 😉

  • mag

    Medlem
    28 september, 2016 vid 19:19

    3,5 är både skrubbad och tvättad!
    Det blev en fin dag! Både morgon och kväll!

  • malibu

    Medlem
    29 september, 2016 vid 05:49

    Dags för dag 2!!!

  • mag

    Medlem
    29 september, 2016 vid 19:48

    Och dag 3!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu kommer vinden – äntligen!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.