Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu organiserar sig SUP-arna

• jonnyswing

Medlem
    23 juni, 2009 vid 15:18

hallå, är ny här på forumet (och inom vindsurfingen)
    Verkara vara kul folk och mycket engagemang här på forumet:)
    Vad skiljer ”SUP” mot vanlig surfing förutom sättet de tar sig till vågorna på? Varför väljer man SUP framför vanlig surfing eller tvärtom?
    /Ovetande intresserad

• rasmus_w

Medlem
    23 juni, 2009 vid 15:55

De står på en stor surfingbräda och paddlar ut med en lång paddel. Varför man gör det? Finns säkert ungefär lika många skäl som det finns SUPare. Det går fortare att ta sig ut genom vågorna än när man vågsurfar, man kan paddla runt på hemmaviken i morgondimman en helt vindstilla och vågfri sommarmorgon för motionens och naturupplevelsens skull och mycket annat.

• kronaldo

Medlem
    23 juni, 2009 vid 17:06

Grym video. Tror också att SUP kommer bli ”out of control” vad gäller utveckling och spridnign. Var det inte aftonbladet som sa att det skulle bli årets fluga?

Välkommen till forumet och sporten jonnyswing!

• dude

Medlem
    23 juni, 2009 vid 17:10

Intressant! Det verkar mer och mer intressant med SUP i jämförelse med vindsurfing som på något sätt distanserat sig med freestyle som utvecklats till spintrick utan flow, en vågtour utan någon ordning och med för förutsägbara resultat och slalom vilket i längden utan bojjar blir enformigt i fram och tillbakaåkande… Hmm, jag undrar hur det kommer kristallera sig framöver – för min del om inte för er andra. 🙂 Intressant är det i alla fall att det finns utvecklingar åt olika håll.

Hur många finns det som SUPar i Stockholmsområdet? Om någon av er är intresserad av att köra på prognoser så hör av dig för jag är i behov av någon att leta fina vågor med!

• kronaldo

Medlem
    23 juni, 2009 vid 17:41
    dude;554910 wrote:
    Hur många finns det som SUPar i Stockholmsområdet? Om någon av er är intresserad av att köra på prognoser så hör av dig för jag är i behov av någon att leta fina vågor med!

kom till Gotland i sommar så sticker vi ut tillsammans Dude! Tror att bla gotlandsfärjavågen kan bli riktigt riktigt bra. Men rullar ju in relativt fina set varje dag nånstans på ön!

• jonnyswing

Medlem
    23 juni, 2009 vid 17:51

Låter ju som om det kan vara trevligt med SUP ändå, men nog inte min grej. Ännu iaf 😉
    Tack för välkommnandet till forumet också kronaldo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu organiserar sig SUP-arna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.