Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu snackar vi rallycross!

  • Nu snackar vi rallycross!

    Publicerad av fnassel på 7 oktober, 2010 vid 05:41

    Gick ut i Oxelösund i går. Riggade 5,7 och Min Quad och det blåste väl ca 12 m/s stadigt med byar upp till 15. Bra tryck med andra ord.
    Det fina med att segla Oxelösund är att det är öppet utanför så det kommer in lite vågor, men baksidan är att de inte grundar upp mot något annat än kajkanten! Effekten blir altså ca 1-1.5 m höga dyningar från 2 håll.
    För er som håller på och tragglar gippen kan jag säga att det kommer ett och annat överaskande moment i denna typ av segling. När man har som mest fart mitt i skäret inser man plötsligt att man befiner sig 1 meter upp i luften!? Slutar oftast på ett sätt! Ganska blött!
    Den mer roliga överaskningen är när man har siktat in sig på en juste hoppramp och laddar järnet och man precis i avspampet skjuts ytterligare 1 meter upp i luften då våghöjden plötsligt fördubblas.
    Jag seglade bara ca 2 timmar i går men har idag en ganska trött kropp efter allt hoppande och stutsande!
    🙂

    frerok svarade 13 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dberg

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 06:40

    Låter ballt!
    Till omväxling kan du prova passagen förbi Islandsberg (mellan Gullholmen och Lysekil) i styv sydvästlig kuling. 30-40m djupt hav går snett in i en lodrät bergvägg som ger oberäknelig korssjö. Rena berg- och dalbanan. Kan bli början på en svensk rallycross-klassiker? :tongue:

  • frerok

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 13:41

    Känns igen från vårt bästa spot i Luleå. Vi har vågor från två fjärdar och det är verkligen fostrande..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu snackar vi rallycross!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.