Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nudå? Torö på onsdag

  • stoorfaen

    Medlem
    3 november, 2010 vid 09:15

    Drar om 1 timma.

  • oldschool

    Medlem
    3 november, 2010 vid 09:19

    En tidig morgon med paddling kan det bli för min del om frugan tar hand om dagislämning 🙂

  • johanb

    Medlem
    3 november, 2010 vid 09:23

    Jag är på! Kommer vara på Torö runt 13-tiden.
    /Johan

  • schnitzler

    Medlem
    3 november, 2010 vid 10:35
    dr Masse;638320 wrote:
    De allra flesta andra har dock mer syd i vinden (inklusive PredictWind, som brukar vara ena baddare på att pricka in vindriktning och styrka för Torö), så jag siktar på torsdag förmiddag med en stabil väst…

    Det lär bli riktigt grymma vågor idag!

    Försöker komma iväg till imorgon förmiddag, runt 8-9.
    Men frågan är om vågorna fortfarande är kvar då med en västvind hela natten?

  • dr-masse

    Medlem
    3 november, 2010 vid 10:41

    If you never go you never know.

    Jag satsar på att det kommer att ligga kvar lite fina vågor fram till lunch imorrn, om det är dåraktigt eller smart får vi svar på om ett dygn! 😀

  • jesper-b

    Medlem
    3 november, 2010 vid 12:44

    Jag är där en bra bit för 7 imorrn. Men nu så här kvart i 2 känns det som det händer något. Plötsligt lite blå himmel och… är det ett vrid. Bestämmer mig inom 5 minuter om jag drar, om så direkt för att hinna med något före mörkret….

    /JB

  • poppo

    Medlem
    3 november, 2010 vid 12:55

    visst fanken vrider det – kolla kurvan på vivakarta. och nyköpings flygplats har nu 280 grader!
    h-vete att man inte åkte ner idag, får hoppas på morgonen istället…

  • dr-masse

    Medlem
    3 november, 2010 vid 13:05

    Ja, nog ser det ut som ett vrid… hinner inte ner, hoppas de som är där tar tillvara på det!

    Tycker nog att vinden “peakade” lite väl snabbt, smått oroad över vågorna imörrn…

  • pipe69

    Medlem
    3 november, 2010 vid 21:09

    Torö idag mellan kl. 14-15.30: fick en sjön session på vågis 5’8” och 7m2 kite… var faktiskt lite underriggad men det gick ändå… sköna sets som rullade in, de största väggarna som byggde upp runt 3m skulle jag tro…VSV vind som möjliggjorde ridning österut och även västerut på vågorna som rullar runt vid Stenstrands västra ände…extra häftigt blev det när solen bröt igenom molnen och vågtopparna färgades gröna…nja, ni vet vad jag menar.

  • stoorfaen

    Medlem
    4 november, 2010 vid 13:44

    Hur hade ni det i morse?!?! Det lär ju kunnat varit riktigt fint?

  • dr-masse

    Medlem
    4 november, 2010 vid 13:46

    Det var riktigt, riktigt fint hela vägen fram till 12, även efter det. Vågorna blev bara renare och finare ju längre dagen gick. Kalasfin vinkel, perfekt 5.3 och gubbvågor i de bästa seten. Och vilken dag!!

    Torö är fasen magiskt bra på att suga åt sig svall.

    Ett, ähum, rätt stort misstag att inte åka ner idag för de som hade möjlighet. Mer senare!

  • jesper-b

    Medlem
    4 november, 2010 vid 15:36

    Kalaskul! Sjukt fint väder, löjligt goa gummigubbar. Gott kaffe och faktiskt lite vågor kvar.

    Strax före 7 var det lite kallt om händerna, men sen funkade det kalas att köra utan handskar. Solen sken, rensida, perfekt 5.0 (shit Ola vad jag gillar den 5.0an!!!! Nu blir det svårt att välja) och, nej jag skulle aldrig kalla de största för gubbe (skärp dig Masse), men det var mer än det där lilla knäskvättet man befarar, säg höft till en och annan bröst). Oavsett var det otroligt gött att rocka loss lite på hemmaplan. Igår em, stort, ensamt och lättvind – nästan lite overkligt, idag smått, bra drag, massa stora smajl och full action på det lilla goa vi hade.

    Glöm inta skjulinvigning för de som vill ljuga på mer om vågstorlek mm.

    Ses!

    JB

  • dr-masse

    Medlem
    4 november, 2010 vid 16:22

    Det beror på gubben… 😀 Kul var det!

    Philippos fotade ju en del, kanske dyker det upp någe? Annars kan han inte lämna landet utan dålig karma i bagaget, ha, ha!

  • jesper-b

    Medlem
    4 november, 2010 vid 17:40

    KUL!
    Filip kommer till skjulinvigningen/ministekis/rean och har lovat visa en kortfilm från Maui i vintras/våras. Vem vet, han kanske kan visa en mycket bild på Masse från idag, som Filip pratade en hel del om på stranden! Ses, JB

  • dr-masse

    Medlem
    4 november, 2010 vid 17:44

    Det låter helt omöjligt. Att jag i mitt närmast eviga fegharvande i stenstrandsvågorna skulle ha fastnat på en bild värd namnet. Måste varit en rejäl klantspolning i de kraftiga, gubbhöga vågorna, ha, ha!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nudå? Torö på onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.