• NV Jylland?

    Publicerad av jeppepeppe på 10 juli, 2012 vid 12:05

    Oturligt nog så sammanträffar familjesemestern i Blokhus med bra vind och vågor nästa helg… 🙂

    Hanstholm, Klitmöller och det söder om har jag hyfsad koll på, men hur är det egentligen med att surfa vid Blokhus och Lökken? Någon som har några tips?

    jeppepeppe svarade 11 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • poppo

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 12:31

    Nu var det 20 år sedan jag vindsurfade Blokhus/Lökken, men NV betyder pang-på onshore i bukten. Kan bli jäkligt strömt där också, men det är nog värre vid något mer sidvind. Finns betydligt bättre vågställen (ifall man nu är ute efter det) om man är beredd att köra lite. Ha de skoj!

  • lars_k

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 12:46

    NV ger pang på som Poppo säjer. Annars har jag seglat vid Kjul strand strax ost om Hirtshals på V-NV. Blir stökigare än Hanstholm men helt OK.
    Annars kan vi ju ses i Hanstholm på NV. Semester Klitten fr.o.m lördag och 2v framåt! 🙂

  • pedersen

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 09:58

    Förra århundradet surfade jag i Skallerup norr om Lökken. Det var tokströmt och man måste hålla höjd för pirer som skall motverka att havet tar land, vilket är ett stort problem längst kusten. Om inte det blir någon surf passa på att åka till Rubjerg fyr och se hur havet äter sig inåt. Finns och så en kyrka mellan Lönstrup och Lökken där gravar och det hela är på väg ner i havet. Hirtsalts bunkermuseum från kriget är också spännande (släktingar till mig fick sitt hus rivet vid bygget). Alltid svårt att få in surf på familjesemestrar oavsett förhållande, tycker jag.

  • speedjanne

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 17:38

    Skall också på familjesemester till jylland på Lördag (skallerup) och lämnar speedprylarna hemma!

    Har seglat på Lökken och Klitmöller förlänge sedan utan problem,men är nu som medelålders och livrädd för strömt vatten!

    Jeppepeppe skall vi sticka ut i Lökken någon/några dag tillsammans? PM ditt tel?

  • jeppepeppe

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 22:10

    Tack för tipsen, låter som det helt klart blir till att ta sig till Hanstholm för lite vågsurf!

    Pedersen, tack för tipsen om icke surfgrejor att hitta på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.