Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NV Lördag Sthlm

  • NV Lördag Sthlm

    Publicerad av tagt på 22 maj, 2009 vid 18:20

    Kan det bli något i morgon?
    Vart skall man åka?
    Har inte surfat en dag i år så det skulle vara kul att bara plana lite med 6.5at ……

    claes6 svarade 14 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mr_soft

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 19:46

    är exakt samma sits. inte åkt i år samt 6,7 segel. väddö ser bra ut enligt vindguru men de e ju en bit.

  • tagt

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 07:54

    Väddö käns lite förlångt att åka…
    Frågan är om det kan bli något i Saltsjöbaden, man kan kanske gå i vid båtklubben (vid grandhotel), då blir det lite bättre om det blåser NV, och om det vrider upp mot N så borde det väl fungera?

    2 Söderarm-Sandhamn
    Lördag förmiddag
    Nordväst, 8-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 100%
    Lördag eftermiddag
    Nord, 8-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 100%

  • dude

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 17:43

    Tägt, blev det något då? /Hälsningar, Niklas

  • tagt

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 15:58

    jo jag guppade ut från seglarvägen men lyckades komma upp i planing typ 2 sekunder, när jag tillslut beslutade att vända var jag en bra bit ut, då dog vinden totalt + att jag tappade bort var jag gick i. Slutade med att jag kryssade upp alldeles för högt (simmande en bit också), guppade, tillslut, iland på en privat tomt (egen strand och brygga, trodde knappt att jag skulle kunna ta mig upp till någon väg utan att utlösa diverse inbrotslarm eller få någon ilsken hund efter mig). Jag riggade ner och började bära grejerna genom deras trädgård, en bit upp för en brant stentrappa gled brädan ur min hand och slog med ett brak ner i stentrappan…………f-n. brädan sprack rejält i aktern, lätt trött började jag gå längs en okänd väg, viste inte om jag skulle norr eller syd. Dock träffade jag på en vänlig gubbe som skjusade mig tillbaka till seglarvägen…. första dagen på brädan i år blev som du förstår succe, nu ska jag nog vänta tills att prognosen blir lite bättre innan jag hoppar i………=)

  • dude

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 18:47

    tack för rapporten, låter som en grym session …lite avundsjuk att man inte var där =-)

  • tall-jonny

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 20:47

    Ja, det är onekligen en annorlunda “sport” som man håller på med…
    Kom ut i lördags vid 12:30 tiden på Erstaviken vid TWC – totalgrått, ihärdig regnande och mellan 2-7 m/s. Riggade 9.0 och 140 liters bräda och planade väl ca 20% av tiden fram till 14:30. Egentligen inget att skriva hem om (det gör jag ju nu…) men fy h*lvete vad kul det är när man bara brakar iväg över vattnet, sån go känsla. Nu har jag köpt formulautrustning – det skall bli skitkul!

  • svenne

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 21:36

    För egen del har jag vågsurfat i flera dar så jag har träningsvärk överallt. Dessutom har jag testat SUP för första gången och det var ta-mä-tusan skitkul.
    Ville bara gnugga in det lite. 😉

  • vindsokaren

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 07:17
    Tall Jonny;548346 wrote:
    Ja, det är onekligen en annorlunda “sport” som man håller på med…
    Kom ut i lördags vid 12:30 tiden på Erstaviken vid TWC – totalgrått, ihärdig regnande och mellan 2-7 m/s. Riggade 9.0 och 140 liters bräda och planade väl ca 20% av tiden fram till 14:30. Egentligen inget att skriva hem om (det gör jag ju nu…) men fy h*lvete vad kul det är när man bara brakar iväg över vattnet, sån go känsla. Nu har jag köpt formulautrustning – det skall bli skitkul!

    Stod vid klubben TWC vid ett på lörd. och såg Jonny segla kul att höra hans “jiihaa” på vattnet förövrigt så verkar han ha en bra sångröst då han brände av en och annan rocklåt.
    Stod i kvalet och segla riggade vid 3 väntade till 4 då det sprack upp och sedan kom solen och vinden fick köra 7.5 och 106 speedslalom riktigt bra fart med nv-plattvatten
    Ingen som tror mej kanske då jag var ensam.

  • tall-jonny

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 12:41
    vindsökaren;548384 wrote:
    Stod vid klubben TWC vid ett på lörd. och såg Jonny segla kul att höra hans “jiihaa” på vattnet förövrigt så verkar han ha en bra sångröst då han brände av en och annan rocklåt.
    Stod i kvalet och segla riggade vid 3 väntade till 4 då det sprack upp och sedan kom solen och vinden fick köra 7.5 och 106 speedslalom riktigt bra fart med nv-plattvatten
    Ingen som tror mej kanske då jag var ensam.

    Ha ha, ja det blir väl att man river av nån låt – seglar man själv blir det lite mer socialt på något sätt…:grin: Det var ju synd att man inte stannade kvar och körde eftermiddan oxå, får bli nästa gång. Hur gick det för er som var ute vid Trinntorp och kollade – var det någon som gick ut där? Har aldrig gått därifrån-är det bättre än TWC och vilken riktning funkar?

  • claes6

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 06:44

    Låter som att man gjorde rätt val och stannade hemma och byggde trall, när man läser det här…;-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NV Lördag Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.