Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NV Skåne Halland imorgon

  • NV Skåne Halland imorgon

    Publicerad av erree på 12 juni, 2014 vid 10:46

    Ser bra ut imorgon i sydvästra Sverige, vart ska alla köra? Lite gemenskap!!:cool2:

    Vart med i den FB-gruppen för skånska vindsurfare, men sen jag tagit bort mitt konto har man tappat bort sig lite..

    jesper-nielsen91 svarade 9 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • alexasu

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 14:08

    Talande tystnad? 😉
    Det lär bli lite folk i Ringenäs om inte annat!

  • dr-masse

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 14:28

    De e ju lite smådråpligt hur det har blivit med åren. Minns en tid när det delades rätt glatt här vart man skulle och när för att få nåra att segla med. Nu ere tyst, trots att “alla” vet… numera finns ju iofs en hel del andra sätt att prata kommande segling genom diverse sociala och asociala medier.

    Jag måste medge att jag blev en smula förvånad över att det inte var mer folk i GH sist, med tanke på hur sjukt fina förhållanden det var och det faktum att våren varit rätt vind- och vågfattig. Så det här mer försiktiga spotoutandet kanske funkar, fast det är ju samtidigt lite trist. På onsdagkvällen, i något av det bästa jag upplevt i Sverige, var vi kanske sex-sju man på vattnet. Inte direkt trångt…

  • sebbe

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 19:30

    med den vindriktning NV till NNV lättvind (10-13m/s) så fungerar det lite överalllt och ingenstans (inte “episk nånstans”), Varberg skulle jag tro lär vara säkert bästa ställe.

  • costa

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 19:30

    Jag sticker ut o seglar i Olofsbo Falkenberg imorgon vid 17. sjukt najs om man gillar småchop att leka på! seglarpolare mottages!

  • erree

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 22:14

    Det glädjer mig att folk svarade faktiskt! Och jag håller helt med i det dr Masse skrivit. Lite fler vindsurfare på vattnet kan bara göra bra, vart jag än kört senaste året möts man ofta av bara tomhet tomhet och återigen tomhet, och detta på välkända spots vid bra förhållanden. Jävligt mycket roligare ladd när det är fler som kör.. Det är inte som att Sverige svärmar av vindsurfare precis hehe, och lite mer öppenhet hade nog inte skadat.

    Kan rapportera att det blev en kvällsession i Vejbystrand (för första gången) för min del, side-on (med väldigt mycket betoning på “on”) brösthöga vågor och varmt o gött. Kanske blir en rak onshore i Skanör imorgon, om vinden levererar:wink:

  • jesper-nielsen91

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 07:45

    Ær det vært att åka från køpenhamn till sverige før surf idag? eller kan någon tipsa om schyssta spots I nærheten av køpenhamn før NV vindar? just flyttat hit I veckan så har noll koll….

  • jseeberg

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 07:54

    Körde morgonsurf i Skanör idag. Vinden gick lite upp och ned, pendlade mellan 11-14…cirka. Vågorna byggde fint. Blev en liten vindvridning kl8, mer mot NV. Håller vinden i sig under dagen så kan jag bara rekommendera Skanör.

    /Jörg

  • costa

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 13:00

    Och lagom till man slutar då har det mojnat. Jaja. Blir till o snickra istället.

  • jonteasu

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 14:43

    Stranden i Lomma är riktigt kul för framåtloopar på nordväst!

    [IMG]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10386245_10203730023592853_3163274750523821580_n.jpg?oh=7bfdc054d5530b41c9b44c8a3f2c78cb&oe=541C8934[/IMG]

  • sebbe

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 08:23

    norra sjaelland är betydligt bättre, runt gillileleje

  • electric

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 21:58

    Jag håller också med dr Masse om dålig aktivitet på Surfzone – trots att man vet att det är en hel del folk ute sådana dagar som idag. Tänk att det numera räcker med EN enda tråd på Surfzone för HELA Stockholm! Och det är ingen överdriven aktivitet i den tråden heller. Jag försöker bidra lite lagom (vill inte riskera att bli tjatig) – eftersom jag VET att många kollar och har nytta av såväl före-surf-tips som efter-surfrapporter. T ex idag var det väldigt trevligt men också lärorikt (inför kommande surf) att ta del av Henryks rapport och bilder från Görväln – och det gjorde att jag också “vågade” bidra med några rader från Sandvikens brygga samma tid.
    /Lars

  • erree

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 22:34

    Ibland snubblar man förbi en väldigt gammal tråd från surfzone (typ början av 2000-talet, jag visste inte vad vindsurf var då ens), helt annan karaktär på samtalen, det skrevs, svors, snackades en massa skit och var allmänt slappt och oseriöst.

    Så jag tycker inte vi borde känna att “våga” skriva i rädsla om att verka “tjatiga” , ju mer aktivitet, desto bättre… Sen är det upp till var och en att bedömma vad som är läsvärt eller inte, men faktum kvarstår att inget forum är sämre än ett dött forum (säger ej att surfzone är dött nu)

  • costa

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 08:45

    Jag har precis nu återupptagit surfandet efter 4 år av vila/skador. jag håller med ovaståående om att det var “skönare# förr.. då snackades det till förbannelse. sporten käns “hård” nuförtiden. Vad har hänt? är vi en utdööende art?

  • dr-masse

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 06:02

    Det vore ju jädrigt kul om det kom igång lite mer allmänt snack och tjöt här igen. Har själv gjort några försök att dra igång diskussioner, ibland hare funkat rätt bra. Som i den här tråden – http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92884-Utveckla-v%C3%A5gsegling

    Och generellt sätt tycker jag att folk är lite väl försiktiga med att skriva här, men så hare nästan alltid varit.

    Hmm, jag tycker själv inte att sporten känns “hård” nuförtiden, för många gamla gubbar som vindsurfar för det, he, he… Men tror att det kan skilja sig lite på var man seglar i Sverige. Här i Stockholm blir man ju faen själaglad om en ny typ under 30 år eller återvändare dyker upp på vattnet. Sporten är ju något för liten och udda för att omges av attityd. Tycker vindsurfare generellt sätt är jädrans lättsamma, positiva och sköna typer, något som till och med min fru kommenterat flera gånger. Fasen, utan en någorlunda positiv livssyn och optimistiska tankar om framtiden (vind och vågor + egen utveckling) är ju det här helt fel val av sport.

    Men nog har även konfen, precis som många andra forum, känt av att diskussionerna har flyttat härifrån till mer avgränsade grupper på Fejjan, Whatsup, Insta och annat. Till det hör ju att många av de som var mer aktiva här på konfen nu kör egna bloggar och fb-sidor. Och så är det en inlägg som skrivs med en kommersiell baktanke, men det tycker i alla fall jag både är något som är svårt att göra något åt och många gånger till och med kan vara bra om det håller forumet igång och avsändaren tydlig. Även jag själv är ju där emellanåt när jag exempelvis skriver om prylar, är ju allt annat än sponsrad men efter snart 30 år i sporten så lär man ju känna en och annan som jobbar vindsurfing.

    Anyways, tillbaka till ämnet och hoppas NV levererade fint i Skåne Halland!

  • jesper-nielsen91

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 06:29

    Levererade fint, kørde fredag søndag i skanør utan weed fena…. typ det osnabbaste men kul var det 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NV Skåne Halland imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.