Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ny bräda…

  • neven

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 20:23

    Liquid Force Recoil Comp är en sjukt bra allroundbräda.

  • larssa

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 20:27

    Xelerator Thrill e också bra som allround

  • loppan

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 20:34

    Ja det e svårt och vålja vilken man ska ha. Det finns ju en hel drös med olkia brädor.

  • milkman

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 20:36

    Nobile T5 är jag sjukt kär i.
    http://www.kitekraft.se/nobile-t5.html

    Eller om det är en prisfråga så funkar denna bra, men T5 är tårta MED grädde.
    http://www.kitekraft.se/nobile-nbl.html

  • skotten

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 21:18

    Naish thorn is awesome in flatwater (09 I am talking about, wasnt to fond of the 08)
    Naish SOL for a little more speed/airtime/on waves action.

  • sourra

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 21:22

    Sol är lite som en snowboard i känslan. Jäkligt go freerideplanka.

  • gadget

    Medlem
    23 juni, 2009 vid 21:58

    Och jag är sponsrad av byggmax så jag säger 2-tum 4…

  • haze

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 00:56
    Gadget;554977 wrote:
    Och jag är sponsrad av byggmax så jag säger 2-tum 4…

    Skönt att det är någon som erkänner… För svaren från Milkman, Sourra, Neven och Skotten säger ju inget att de säljer/får saker billigare från dessa märken….

    Men jag tycker att Slingshot Lunacy är en av de bättre hittills och jag får inte köpa billigare eller så från dessa…..

    Ps. Tycker detta har gått till överdrift nu snart med alla som “promotar” just “sitt” märke… Skulle vara kul om det kom en “oberoende” test och åsikt någon gång…..

    Ps2: Ingen rödtext…….

  • sourra

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 07:41

    Vad är det för fel på dig egentligen Hasse? Du är ju helt slut i huvet.

    OBS. Ingen röd text.

  • haze

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 08:49

    sourra: japp kanske det…… Men som sagt. Alla tycker just att “deras” märke är såååååå bra…..

  • neven

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 11:04

    Såja, nu lugnar vi ner oss pojkar.

    Skall man inte svara då på såna frågor överhuvudtaget då eller? Även inom ett märke finns ju olika modeller så då kan man ju snäva ner det lite iaf. Sen finns ju signaturerna så att man kan lista ut folks kopplingar. Mina 2 cents.

  • yeeah

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 11:16

    jag kör lunacy just nu, anledningen är att det är den första bräda som jag älskade efter 5 m på vattnet! det är en sådan upplevese jag vill ha när jag letar en ny bräda, inte 5 timmmars körning o sen börjar man vänja sig vid den…

    låna o prova, så hittar du nog ngn som passar dig.

    har man mer specifika frågor som: vill ha en dubbelkonkav 132-38 lång osv så kan man säkert få bra svar (även sponsrade .) )

  • haze

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 11:21

    Klart man kan svara men det är ju otroligt att just “ditt” märke är så bra om du förstår vad jag menar. Därför gillar jag Gadgets svar.

    Bara att kolla i denna tråden till exempel. Milkman säger att Nobile är sååå bra. sourra att Sol är sååå bra, du att LF Recoil är sååå bra.

    Då kanske jag skall säga att Spleene är sååå bra för att jag får produkter billigare från dom? Men jag tycker det finns ett gäng brädor som är lika bra eller bättre än de brädorna så varför bara nämna ett märke?

    Det roligaste av allt är att ingen vet väl mer eller mindre ens vad han är ute efter för bräda? Freestyle? Freeride? Lättvind? Sjuk skillnad på vad han vill ha den till. Eller hur stor han är eller väger? Väger han tex 120 kg så kanske just en typ av bräda inte är så bra som om man väger 60 kg.

    Det finns ju en uppsjö av brädor och brädmärken. Så varför inte nämna andra märken oxå? Eller kör ni bara på era egna brädor? Eller inte har testat andra?

    Äää va fan bryr jag mig för. Låta alla pimpa så mycket dom vill….

    Med andra ord:

    KÖP SPLEENE FÖR DE ÄR BÄSTA I VÄRLDEN

    (eller något annan bräda)

  • haze

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 11:24

    yeeah: Första intrycket är ju alltid viktigt 😉 Fick samma intryck själv av den brädan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ny bräda…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.