Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny bräda på hemförsäkring, går det?

  • Ny bräda på hemförsäkring, går det?

    Publicerad av magnuzon på 13 oktober, 2005 vid 10:35

    Blev av med min bräda vid lagans mynning för 2 veckor sedan, försöker få ut en ny på hemförsäkringen. Någon som har några erfarenheter av detta? Ringde till mitt försäkringsbolag, länsförsäkringar, vilka sa att “flytetyg inte innefattas i hemförsäkringen.

    denrica svarade 18 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kasimir

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 12:01

    Byt bolag! Jag fick en ny har Trygg Hansa. Dom ska ta och skita i om den flyter eller inte. Jag gjorde som så att jag gick direkt till polisen och anmälde det. Sedan skickade jag polis rapporten till Trygg Hansa varvid de i sin tur skickade ett brev där det stod att jag kunde hämta ut en ny på samma ställe där jag köpt en eller att jag kunde hämta ut en likadan i någon annan affär.

  • patrikol

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 17:25

    Folksam hjälper dig om du kan prestera ett kvitto där det står att det är en Wakeboard!

  • denrica

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 19:13

    Vi har en all-risk försäkring som skyddar lite. Har ett sånt fall på G. Tror jag får 2500:- för min Icon som blev borta för nån månad sen. 4000-1500 i självrisk.
    /DJ

  • kasimir

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 08:03

    Jag hade en drulleförsäkring och fick ut hela summan för min fixade dock ett kvitto på en Naish Stubbie på 5999:- Betalade som sagt en tusing i självrisk

  • bagarn

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 18:36

    jovisst man kan ljuga om precis vad som helst men skulle det vara så att dem misstänker något o börja kolla närmare o kommer på en så blir man svart listad för resten av sitt liv från försäkrings bolagen o med det menas att du inte få försäkra någonting hos dem. så mitt råd är, är bara ärlig o ljug inte så brukar det nästan alltid lösa sig. men tyvär så är det inte så många bolag som vill försäkra kite utrustning ännu men i vissa fall så tar dem det ändå men det hjälper inte o ljuga för dem är rätt så duktiga på att igenom skåda folk.
    /en som är insatt i det !

  • denrica

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 19:59

    Skönt att höra. Vår allrisk tar det. Men det har varit struligt med Folksam tycker jag. Men de kommer att betala ut, tror jag. Kan återkomma när de gjort det. Mitt tips är att kolla så man har allt med för att inte glömma nån bräda! blush.gif
    /DJ

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny bräda på hemförsäkring, går det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.