• Publicerad av mr_johan på 14 augusti, 2006 vid 19:13

    Funderar på att skaffa en ny fena Har nu en 26 cm freewave och ska skaffa en lite större(antar att jag planar bättre/tidigare med mitt 5,8 som går segt annars).

    Nu till frågan: vad är sämre med sjögräsfena? Och vad för sorts fena ska jag ha till en rrd fsw om jag vill plana tidigt men ändå så kort som möjlig (brukar lyckas köra på sandbankar), finns det liksom någon kompakt fena? hade tänkt mig en freeride fena runt 28-30 cm, låter det vettigt?

    oscar svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • oscar

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 06:03

    MFC Goya freemove 25 eller 27 bör funka bra till 5.8.

  • hjn

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 12:27

    Går själv i samma tankar kan jag säga. Har skaffat RRD 109 FSW och vill gärna ha större vågfena eftersom dessa är så goa att jag tom vill ha dem som freeridefena till 5,7 och 7,5. Visst man förlorar speed och höjd men ett litet hopp och sjögräset försvinner och landningarna blir ju mjuka och sköna.
    Mitt tipps är att kolla in http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?cPath=63_64&products_id=183&osCsid=f8dca901b4e055abbf0407dba80ebe0b

  • oscar

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 12:42

    Vad tycker du FSW 109an? Ser så jäkla go ut!!

  • jeppepeppe

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 21:12
    Oscar wrote:
    MFC Goya freemove 25 eller 27 bör funka bra till 5.8.

    Jäkligt skön fena! Pajjade tyvärr min på en sten för en månad sedan och de är slut på SP :(, men får du tag på en sådan så blir det bra. Tycker att de klarar sig hyfsat bra även där det är sjögräs.

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 augusti, 2006 vid 06:00
    Oscar wrote:
    Vad tycker du FSW 109an? Ser så jäkla go ut!!

    Ja den är riktigt go, men så pass ny för mig så jag har inte så mycket att komma med ännu.

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 augusti, 2006 vid 06:01
    mr_johan wrote:
    Funderar på att skaffa en ny fena Har nu en 26 cm freewave och ska skaffa en lite större(antar att jag planar bättre/tidigare med mitt 5,8 som går segt annars).

    Vad är din vikt?

  • hjn

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 06:02

    Nu är jag inloggad också…

  • mr_johan

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 14:21

    Tack för alla svaren

    Oregistrerad wrote:
    mr_johan wrote:
    Funderar på att skaffa en ny fena Har nu en 26 cm freewave och ska skaffa en lite större(antar att jag planar bättre/tidigare med mitt 5,8 som går segt annars).

    Vad är din vikt?

    65-70 nåt kanske.. spelar det in mycket på storleken eller?

    Var köper man en mfc goya freemove 27 då när paradise inte har den?

  • oscar

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:33

    skidsport

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.