Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Gopro? alternativ?

  • Ny Gopro? alternativ?

    Publicerad av bjorn-daniels på 16 november, 2017 vid 08:26

    Min Gopro 3+ håller på att ge upp (drar ur batterier, stänger av sig etc. Ja jag har kört uppdatering av programvara etc.) och jag funderar på att skaffa en ny.
    Så tänkte kolla lite vad folk rekomenderar, är det fortfarande Gopro som är bäst?
    Vilken variant ska man gå på?
    Alternativ?

    badjanne svarade 5 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • maglu

    Medlem
    16 november, 2017 vid 10:44

    Nöjd med 5:an även om jag inte provat annat än GoPro.
    Bra batteritid jämfört med 3 och 4. Trevligt med skärmen. Kan köra slimmat utan dyk-hus då den är vattentät. Även om jag kör dykhus oftast för att vara på säkra sidan, läst en del att hårda vattenstötar och krascher kan ge läckage. Lite jobbigt att byta lins på kameran dock då dykhuset ska vara utan… Sitter hårt.
    Lite synd att det behövs ett så omslutande skal då man kör utan dykhus, som gör att man inte kommer åt batterilucka osv utan att ändå öppna case och pillra. Kanske finns nåt ännu mer slimmat och öppet 3:e part case för mindre påfrestande filming, inomhus osv, där man kommer åt allt. Nu kommer man åt usb om man tagit bort luckan innan = helt oskyddad för fukt/damm. Men man kommer inte åt batteri och minneskort alls utan att ta ur skalet.

  • sundheden

    Medlem
    16 november, 2017 vid 11:48

    Ett alternativ till GoPro skulle kunna vara YI.
    https://www.yitechnology.com/yi-action-camera

    Jag använder tjejens GoPro Hero 5 en del, väldigt nöjd med både bild och funktioner.
    Hört att 6an har en del problem med buggar men det borde de väl lösa rätt snart med uppgraderingar av firmware.

  • martinc

    Medlem
    16 november, 2017 vid 23:34

    Finns säkert flera kameror som kan ta bra bilder, men det roliga med GoPro 5 är ju gps. Helkul att ha med hastighetsmätare och rutt mm i filmklippet.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    17 november, 2017 vid 09:18

    Tack för svar. Får läsa på lite mer förstår jag. Tror nog jag vill ha ett extra hus då jag kör på ställen med mkt sten, grunt och vågor. Kameran har fått ganska mkt stryk. Strul på 6an låter ju inte så kul. Jag har haft en del strul med min 3+ och fick en ny på garanti för nåt år sen. Var lite mek innan de gav mig en ny men det tråkiga var nog mer attityden från gopro. ” nej det felet har vi aldrig hört om” när det bara var att söka på internet och få upp sida efter sida med folk som haft just det felet.
    Gps lät ju iofs lite rolig me borde finnas på andra kameror oxå.

  • bluetonehbg

    Medlem
    18 november, 2017 vid 04:28

    [quote quote=1499337]Min Gopro 3+ håller på att ge upp (drar ur batterier, stänger av sig etc. Ja jag har kört uppdatering av programvara etc.) och jag funderar på att skaffa en ny.
    Så tänkte kolla lite vad folk rekomenderar, är det fortfarande Gopro som är bäst?
    Vilken variant ska man gå på?
    Alternativ?[/quote]

    Jag har också en 3:a där batteriet höll laddning väldigt dåligt.
    Så jag köpte helt enkelt ett nytt batteri på nätet, ett piratbatteri med fler mAh än originalet.
    Fungerar klockrent och jag kan använda alla mina tillbehör igen.
    🙂

    /Mattias

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 november, 2017 vid 11:21

    Tack för tipset, men tror inte det är batteriet på min, har 3 olika batterier, 1 original, 2 med mer kräm. Inget av dem funkar längre än 10 min. Dessutom stänger den av sig lite när den vill, fast det finns batteri kvar.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    9 februari, 2018 vid 09:42

    Har inte blivit nån ny kamera, istället demonterade jag min 3+ och hittade lite korrotion. Framför allt på ett intern batteri som håller koll på datum å tid. Tog bort batteriet och rengjorde med elektronikrengöring. Tyvärr fick jag öppna till optiken, hoppas det inte kom in något skräp bara. Ingen aning om det är detta som är felet men test inomhus verkar tyda på att kameran inte drar ur batterierna längre. Inte heller blir den lika varm när jag mäter med värmekamera. Ska prova lite i vår innan jag går på en ny.

    Attachment Image
  • bjorn-daniels

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 21:32

    Uppdatering: efter att ha tagit bort det interna batteriet har kameran fungerat bra. Den drar inte ur batterierna längre och stänger inte av sig heller. Verkar heller inte ha kommit in nåt skräp i optiken som jag var tvungen att öppna.

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2018 vid 21:37

    Hmm… intressant!
    Det där ska jag ta och prova på min Hero 3 nån dag. Jag har ju inget att förlora för den går inte att starta alls just nu.

  • badjanne

    Medlem
    8 juni, 2018 vid 10:37

    GoPRO Hero 6 black har grymt mycket problem. Köpte innan jul. Den frös filmen när det var minus 10 grader men ljudet fanns. Vid minus 5 OK. Fick en ny där det var fel på batterifunktionen. Väntat mer än tre veckor på reparation eller ny. Från GoPro support hub får jag ca 10 mail om dagen från andra som har problem.
    När kameran fungerar är den mycket bra men jag behöver inte 4 k som bara drar för mycket.
    Har haft 5 st. Drift HD ghost som pajat eftersom den inte tålde vatten . Nu har de lagt ner tillverkningen.
    Det ryktas att GoPro håller på att sälja företaget till Kina…De har redan lag ner sin drönartillverkningen och sparkat 300 man

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Gopro? alternativ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.